Навчальна педагогічна практика у ЗЗСО з інклюзивним навчанням є невід’ємною складовою процесу підготовки студентів у закладах вищої освіти і проводиться на оснащених відповідним чином базах закладів освіти. Ця практика розглядається в якості інтегруючого і стрижневого компонента особистісно-професійного становлення майбутнього вчителя. Навчальним планом спеціальності Спеціальна освіта (Олігофренопедагогіка. Логопедія) передбачено проведення навчальної педагогічної практики студентами ІІ курсу у ІV семестрі.
Під час навчальної педагогічної практики студенти повинні закріпити свої знання з теорії та методичної роботи асистента вчителя / асистента вихователя у ЗЗСО з інклюзивним навчанням, методик навчання дітей з ООП в інклюзивних класах. Мета практики – організація спостереження за діяльністю асистента вчителя / асистента вихователя в інклюзивному класі, спостереження за клініко-психолого-педагогічними особливостями дітей із ООП, вивчення анамнезів дітей та проведення спостереження за поведінковими проявами дітей.
- Автор курсу: Косенко Юрій Миколайович
Навчальний курс «Теорія і методика роботи асистента вчителя / асистента вихователя у закладах освіти з інклюзивним навчанням» віднесений до нормативної частини навчального плану циклу професійно-орієнтованої підготовки і вивчається разом з іншими предметами ОПП спеціальності 016 Спеціальна освіта першого (бакалаврського) рівня.
Метою курсу є формування у здобувачів освіти необхідних загальних і спеціальних, предметних компетентностей для роботи з учнями з особливими освітніми потребами в інклюзивних класах у якості асистента вчителя або асистента вихователя .
Основними завданнями курсу є:
– ознайомлення студентів із сутністю інклюзивної освіти, з посадовими обов’язками асистента вчителя / асистента вихователя;
– опанування методикою роботи асистента вчителя / асистента вихователя в інклюзивному класі;
– оволодіння здобувачами освіти основними поняттями, завданнями та змістом навчальної дисципліни;
– формування стійкого інтересу до навчальної дисципліни, до процесів, які відбуваються на сучасному етапі в інклюзивній освіті;
– ознайомлення з нормативно-правовими документами, які регламентують діяльність асистента вчителя / асистента вихователя в інклюзивному класі.
- Автор курсу: Косенко Юрій Миколайович
Навчальний курс «Спеціальні методики дошкільного виховання» віднесений до обов’язкової частини навчального плану циклу професійно-орієнтованої підготовки і вивчається разом з іншими предметами ОПП галузі знань 016 Спеціальна освіта (Олігофренопедагогіка. Логопедія).
Метою курсу є формування в студентів професійних компетентностей у галузі спеціальних методик дошкільного виховання та корекційно-розвиткової роботи, здатних здійснювати всебічний навчально-виховний, корекційно-розвивальний вплив на дітей дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями, використовуючи сучасні технології та методики корекційно-розвиткової роботи з урахуванням передової практики дошкільного навчання та виховання.
Основними завданнями навчальної дисципліни є:
– розкрити теоретичні основи навчання та розвитку дітей з порушеннями інтелектуального розвитку дошкільного віку;
– поглибити та розширити знання студентів щодо прийомів та методів організації навчально-виховного процесу дітей з порушеннями інтелектуального розвитку;
– аналіз програм розвитку дітей дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями та визначення ефективних методик формування елементарних знань, умінь і навичок у дітей за розділами «Формування елементарних математичних знань», «Сенсорне виховання», «Трудове виховання», «Музичне виховання», «Мовленнєвий розвиток» та інші;
– поглибити та розширити знання студентів щодо прийомів та методів організації та керівництва іграми дітей з порушеннями інтелектуального розвитку;
– оволодіти практичними навичками проведення ігор та занять з дошкільниками з порушеннями інтелектуального розвитку відповідно до їх вікових і розумових можливостей.
- Автор курсу: Косенко Юрій Миколайович
Навчальний курс «Спеціальні методики дошкільного виховання» віднесений до обов’язкової частини навчального плану циклу професійно-орієнтованої підготовки і вивчається разом з іншими предметами ОПП галузі знань 016 Спеціальна освіта (Олігофренопедагогіка. Логопедія).
Метою курсу є формування в студентів професійних компетентностей у галузі спеціальних методик дошкільного виховання та корекційно-розвиткової роботи, здатних здійснювати всебічний навчально-виховний, корекційно-розвивальний вплив на дітей дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями, використовуючи сучасні технології та методики корекційно-розвиткової роботи з урахуванням передової практики дошкільного навчання та виховання.
Основними завданнями навчальної дисципліни є:
– розкрити теоретичні основи навчання та розвитку дітей з порушеннями інтелектуального розвитку дошкільного віку;
– поглибити та розширити знання студентів щодо прийомів та методів організації навчально-виховного процесу дітей з порушеннями інтелектуального розвитку;
– аналіз програм розвитку дітей дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями та визначення ефективних методик формування елементарних знань, умінь і навичок у дітей за розділами «Формування елементарних математичних знань», «Сенсорне виховання», «Трудове виховання», «Музичне виховання», «Мовленнєвий розвиток» та інші;
– поглибити та розширити знання студентів щодо прийомів та методів організації та керівництва іграми дітей з порушеннями інтелектуального розвитку;
– оволодіти практичними навичками проведення ігор та занять з дошкільниками з порушеннями інтелектуального розвитку відповідно до їх вікових і розумових можливостей.
- Автор курсу: Косенко Юрій Миколайович
Навчальний курс «Теорія і методика роботи асистента вчителя / асистента вихователя у закладах освіти з інклюзивним навчанням» віднесений до нормативної частини навчального плану циклу професійно-орієнтованої підготовки і вивчається разом з іншими предметами ОПП спеціальності 016 Спеціальна освіта першого (бакалаврського) рівня.
Метою курсу є формування у здобувачів освіти необхідних загальних і спеціальних, предметних компетентностей для роботи з учнями з особливими освітніми потребами в інклюзивних класах у якості асистента вчителя або асистента вихователя .
Основними завданнями курсу є:
– ознайомлення студентів із сутністю інклюзивної освіти, з посадовими обов’язками асистента вчителя / асистента вихователя;
– опанування методикою роботи асистента вчителя / асистента вихователя в інклюзивному класі;
– оволодіння здобувачами освіти основними поняттями, завданнями та змістом навчальної дисципліни;
– формування стійкого інтересу до навчальної дисципліни, до процесів, які відбуваються на сучасному етапі в інклюзивній освіті;
– ознайомлення з нормативно-правовими документами, які регламентують діяльність асистента вчителя / асистента вихователя в інклюзивному класі.- Автор курсу: Косенко Юрій Миколайович

Навчальний курс «Спеціальна методика української мови» віднесений до нормативної частини професійно-орієнтованої підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта (016 Олігофренопедагогіка).
Вивчення курсу передбачає розв’язання низки завдань: оволодіння методикою викладання української мови та розвитку мовлення; розвиток граматичних умінь та навичок, а також роботу над розвитком як усного, так і писемного мовлення учнів із інтелектуальними порушеннями.
Мета навчальної дисципліни «Спеціальна методика української мови» – сформувати професійно орієнтовані знання, вміння, навички зі спеціальної методики навчання школярів із інтелектуальними порушеннями українській мови та читанню; удосконалення графічних навичок, техніки письма, засвоєння граматичних понять та роботу з розвитку зв’язного мовлення (усного і писемного) учнів спеціальних закладів загальної середньої освіти, закладів з інклюзивною формою навчання.
- Автор курсу: Боряк Оксана Володимирівна

- Автор курсу: Чобанян Анна Варужанівна

Освітній компонент «Диференціальна діагностика у спеціальній психології та логопсихології», спрямований
на формування професійного світогляду здобувачів вищої світи, в аспекті збору та інтерпретації
кількісної та якісної інформації про особливості розвитку дітей
з ООП із
метою визначення її особливих освітніх потреб й оволодінні системою знань про методи диференціальної психодіагностики порушень психофізичного розвитку; опануванні навиками диференціальної психодіагностики у практичній діяльності бакалавра спеціальної освіти (олігофренопедагога (корекційного педагога) / асистента логопеда).
- Автор курсу: Чобанян Анна Варужанівна

Освітній компонент «Логопсихологія» віднесений до нормативної частини професійної підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта (016.02 Олігофренопедагогіка).
Вивчення цієї дисципліни сприяє підвищенню професійної компетентності здобувачів, розширенню, упорядкуванню та закріпленню їхніх знань з логопсихології, що допомагає успішній самореалізації майбутніх фахівців. Курс має тісні міждисциплінарні зв’язки із загальною, віковою, педагогічною та спеціальною психологією та іншими напрямами психологічних і медичних наук. Вивчення «Логопсихології» поглиблює розуміння структури та особливостей психічної діяльності осіб із порушеннями мовлення, а також дає змогу індивідуалізувати систему психолого-педагогічного супроводу таких осіб.
- Автор курсу: Боряк Оксана Володимирівна