Освітня компонента «Спецметодика ознайомлення з природним та соціальним оточенням» належить до системи спеціальних педагогічних наук. Відповідно змісту освітньо-професійної програми та навчального плану підготовки вчителя-дефектолога, асистента вчителя-логопеда, вихователя спеціальних та інклюзивних груп дошкільних і шкільних загальноосвітніх навчальних закладів, асистента вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним та інтегрованим навчанням, ця дисципліна відноситься до циклу професійної підготовки.

У результаті вивчення дисципліни здобувачі набудуть знання щодо методичного, змістового, документального і організаційного забезпечення процесу ознайомлення дітей із порушенням психофізичного розвитку з природним і соціальним оточенням у закладах дошкільної та загальної середньої освіти; сформують уміння застосовувати отримані знання при вивченні інших дисциплін професійної підготовки та в майбутній професійній діяльності. Інтегральна компетентність (ІК). Загальні компетентності (ЗК): 1-10. Спеціальні компетентності (СК): 1-7, 9-15, 19.