1. Мета та завдання навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Ігри в логопедичній роботі» належить до вибіркових дисциплін циклу професійної підготовки здобувачів вищої освіти за спеціальністю 016 Спеціальна освіта (Логопедія.) перший (бакалаврський) рівень.
Зміст курсу орієнтований на забезпечення здобувачів вищої освіти знаннями про суть та теорії виникнення ігор, загальну методику їх проведення; виникнення і розвиток гри в онтогенезі дитини.
Мета дисципліни «Ігри у логопедичній роботі»: – ознайомлення здобувачів із методиками проведення ігор під час корекції мовленнєвих порушень та з методиками розвитку і корекції рухової сфери, довільної поведінки та мовленнєвої функції у осіб з мовленнєвою патологією, сформувати уміння диференційовано добирати ігри в логопедичній роботі з дітьми з різними мовленнєвими порушеннями, формування професійних компетентностей у майбутніх спеціалістів.
Завдання:
- забезпечення необхідної теоретичної підготовки здобувачів вищої освіти з питань історії виникнення ігор, їх видами;
- ознайомлення здобувачів з нетрадиційними методами проведення ігор в логопедичній роботі та їх практичним використанням;
- навчити обирати ефективні методики проведення гри та використовувати в своїй професійній діяльності;
- навчити здобувачів враховувати індивідуальні та психофізіологічні особливості дітей під час створення ігрових ситуацій;
- формувати у здобувачів уміння правильно підбирати ігри з врахуванням мовленнєвого діагнозу та етапів корекційної роботи;
- навчити проводити ігри з дітьми з різними мовленнєвими порушеннями;
- формування уявлень про загальні і специфічні принципи і методи корекційно-педагогічного впливу в роботі з дітьми, що мають різноманітні порушення у розвитку.
Результати навчання
За результатами вивчення навчальної дисципліни студенти повинні:
Знати:
- предмет і завдання курсу;
- види порушень мовлення та їх причини;
- особливості ігрової діяльності дітей з порушеннями мовлення;
- значення гри у розвитку дитини в цілому;
- види ігор та класифікацію ігор, які використовуються в логопедичній роботі;
- методики та форми проведення ігор в логопедичній роботі.
Уміти:
- обирати ефективні методики проведення гри та використовувати в своїй роботі (професійній діяльності);
- враховувати індивідуальні та психофізіологічні особливості дітей під час створення ігрових ситуацій;
- правильно підбирати ігри з врахуванням мовленнєвого діагнозу та етапів корекційної роботи;
- працювати над методично-дидактичним забезпеченням логопедичних занять з використанням ігрових прийомів та ігор.
Передумови для вивчення дисципліни: «Логопедія», «Теорія і методика виховання дітей з порушеннями мовлення», «Спецметодика дошкільного виховання.
- Автор курсу: Кравченко Анатолій Іванович