Освітня компонента «Каліграфотерапія» належить до вибіркових  дисциплін,  складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки напряму (спеціальності) 016 Спеціальна освіта (Логопедія)  перший (бакалаврський)  рівень.

Предметом вивчення вибіркової навчальної дисципліни «Каліграфотерапія» є формування й удосконалення графічних навичок, техніки письма та розвиток зв’язного мовлення молодших школярів.

Метою викладання навчальної дисципліни є ознайомлення здобувачів з нормами письма та вимогами до техніки написання, навчання правильно і красиво писати літери, поєднувати їх у складах і словах, ураховуючи закономірності формування чіткого, швидкого і правильного письма.

Завдання: – озброїти майбутніх учителів теоретичними знаннями методики навчання каліграфічного письма; – навчити студентів: правильного, каліграфічного та швидкого письма літер українського алфавіту та арабських цифр; правильно користуватися письмовим приладдям (ручкою, зошитом, крейдою, виробити техніку письма крейдою на класній дошці тощо); визначати поелементну структуру кожної літери українського алфавіту, цифри, пояснювати та показувати послідовність її написання; моделювати структуру та проводити уроки письма добукварного, букварного, післябукварного періодів; – виправити хиби студентського почерку. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми у результаті вивчення курсу

У результаті вивчення навчальної дисципліни «Каліграфотерапія» здобувач повинен:

1.  Знати: звукову сторону мови, способи позначення звуків мовлення на письмі за допомогою графічних знаків, норми письма та вимоги до техніки написання, методику написання всіх літер рукописного алфавіту, елементи літер, форму, розмір, пропорції. Володіти понятійно-категоріальним апаратом з урахуванням складності визначення та застосування категорій у сучасній науці    практиці навчання письма дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.

2.  Вміти: правильно і красиво писати літери, поєднувати їх у складах і словах, ураховуючи закономірності формування чіткого, швидкого і правильного письма; коментувати написання будь-якої літери, їх поєднання; застосовувати методи і прийоми письма, необхідні для роботи з дітьми в період навчання грамоти; знаходити помилки у своєму написанні та письмі інших; складати плани-конспекти уроків письма, виготовляти наочність до цих уроків, добирати дидактичний та ігровий матеріал до уроків письма.