1.     Мета вивчення навчальної дисципліни

Курс «Зарубіжна література та методика її навчання», розроблений для спеціальності 014 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська) спеціалізації 014.021 Середня освіта (Англійська мова та зарубіжна література) є складовою підготовки здобувачів ОР Магістр і входить до циклу професійної підготовки.

Мета вивчення дисципліни «Зарубіжна література та методика її навчання» – надати системні знання про світовий літературний процес ХХ – початку ХХІ (твори, персоналії, стилі) та специфіку вивченні зарубіжної літератури  у старших класах загальноосвітніх закладах середньої освіти.

Завдання дисципліни: сприяти збагаченню духовного світу магістрантів, вихованню вміння читати й інтерпретувати твори національних літератур, сприйманню літературу як невід’ємної частини загального розвитку і становлення компетентності сучасного фахівця, як органічної складової сучасної шкільної освіти, формуванню переконань у необхідності  творчого пошуку шляхів навчання і виховання учнів засобами літератури.


Курс англійської мови для студентів заочного відділу навчаннчя факультету іноземної та слов*янської філології кафедри української мови і літератури групи УМ-6 2023-2024 н.р.

Курс «Студії над мовою Пантелеймона Куліша» висвітлює особливості ідіолекту письменника-земляка на тлі мовно-літературної ситуації 2 пол. ХІХ ст. й у зв’язку з рідномовним середовищем (східнополіськикими говірками) П. Куліша. Вивчення рис мови видатного автора передбачено на матеріалі першодруків його текстів, що дасть змогу студентам долучитися до вивчення автентичного мовного матеріалу, не правленого редакторами, самостійно зафіксувати ті риси мови письменника, що усталились як норма літературної мови, а також ті, що залишилися на периферії.

Академічна риторика – важливий складник сучасного освітнього процесу й модернізації навчання (особливо в регіональній мовній ситуації українсько-російського порубіжжя), відродження української риторичної традиції, бо охоплює гносеологічний, лінгвокультурологічний, мисленнєвий, естетичний, психологічний, педагогічний та інші аспекти.

Мета вивчення навчальної дисципліни – формування риторичної культуромовної особистості вчителя (викладача) з ефективним мисленням, якісним мовленням та оптимальним спілкуванням; сприяння формуванню загальних і фахових компетентностей майбутніх викладачів української мови і літератури, вчителів англійської мови для успішного здійснення професійної діяльності та проведення наукового дослідження.

Завдання навчальної дисципліни – підготувати елітарну риторичну особистість вчителя (викладача), виробивши в студентів високий рівень культури мислення, мовлення та комунікації, виховати свідомого громадянина, патріота, високоморальну людину, яка здатна критично мислити, ефективно шукати інформацію, відрізняти факти від суджень,  втілювати ідеї завдяки онлайн-інструментам, запобігати ризикам у комунікації, ідентифікувати й протидіяти стереотипам і дискримінації.



Курси старослов’янської мови та історичної граматики, передбачені навчальним планом філологічних факультетів університетів, дають теоретичні й практичні знання про ті процеси, які відбувалися в прамові слов’ян. Старослов’янська (староболгарська) мова щодо історичної граматики є пропедевтичним курсом, що відкриває цикл дисциплін з діахронічного мовознавства. Зокрема, вивчення історії української мови неможливе без знання фонетичних та граматичних рис старослов’янської мови, оскільки остання є найближчою до праслов’янської (спільнослов’янської) мови, до того ж давня українська мова певною мірою успадкувала як окремі риси, так і традиції цієї мови – як першої писемно-літературної мови слов’ян. Вивчення історичної граматики української мови забезпечує свідоме засвоєння  мовних явищ, показує взаємозв’язок у розвиткові структурних елементів мови, допомагає вчителеві забезпечувати принцип історизму під час викладання української мови в школі. Загалом курс старослов’янської мови та історичної граматики забезпечує знання не лише процесів, які відбувалися в українській мові на різних етапах її історії та «передісторії» (дописемний період), а й усвідомлення загальних законів розвитку мови, її структури, основних складників, місця української мови в загальноєвропейському мовному контексті.

Вивчення дисципліни має на меті формування в студентів свідомого наукового розуміння процесів становлення всіх підсистем єдиної мовної системи та її еволюції від найдавнішого періоду до нашого часу, вироблення стійкого інтересу до питань розвитку історії мови й зокрема української мови.


курс Українська література призначений для студентів 3 курсу ОПП Середня освіта (Укранська мова і література), 231 група