Курс "Історична граматика" призначений для студентів 3-го курсу спеціальності 014 "Мова і література (російська)".

Курс призначений для студентів денної (131і групи) та заочної (РМ-3і групи) форми навчання спеціальності 014 Середня освіта (Мова і література (російська)).

Курс "Історія зарубіжної літератури" призначений для студентів 131і гр. освітнього рівня "бакалавр" спеціальності 014 Середня освіта. Мова і література (російська). Основна мета дисципліни – вивчення світового літературного процесу другої половини XIX - XX ст. в історико-культурному контексті епохи.

Цель учебного курса – дать студентам-филологам сведения об основных понятиях культуры речи как научной дисциплины, усовершенствовать их навыки владения нормами русского литературного словоупотребления.

Задачи курса:

-      научить студентов предупреждать нарушения орфоэпических, акцентологических морфологических и синтаксических норм русского словоупотребления;

-      расширить активный словарный запас студентов, приобщить их к богатству русской лексики и фразеологии, помочь им овладеть основами профессиональной лексики – лингвистической, литературоведческой, педагогической, общественно-политической терминологией;

-      ознакомить студентов с основными коммуникативными качествами речи.

Курс предназначен для иностранных студентов специальности 014 Среднее образование (Русский язык и литература), группа РМ-3i

Курс призначений для студентів 141і групи, спеціальність 014 Середня освіта (Мова і література (російська).

Метою курсу «Історія світової літератури кінця ХІХ - початку ХХ століття» є ознайомлення студентів є ознайомлення студентів з основними суспільно-історичними процесами означеного періоду та формами їх художнього осмислення й вираження. Задля поставленої мети студенти повинні реалізувати ряд конкретних завдань, а саме:

·        осмислити передумови та причини появи нових мистецьких напрямків та їх зв’язку із суспільно-історичними процесами;

·        засвоїти основні риси поетики й естетики реалізму та уміти розрізняти його національні особливості;

·        засвоїти своєрідність жанрової системи літератури даного періоду;

·        прочитати основні твори представників європейського літературного процесу кінця ХІХ - початку ХХ століття і вміти аналізувати їх на проблемно-тематичному та стильовому рівнях.

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

 

знати:

·        творчість та світоглядні позиції письменників кінця ХІХ - початку ХХ століття;

·        особливості і загальні тенденції розвитку поезії, прози, драматургії кінця ХІХ - початку ХХ століття;

·        тематику, проблематику, художньо-композиційні і стильові особливості творів, передбачених до вивчення навчальною програмою;

·        напам'ять поезії і уривки з творів.

 

вміти:

·        осмислювати літературні явища, події, факти, імена в історичному і світовому контексті;

·        орієнтуватися в закономірностях літературного процесу ;

·        аналізувати твори з урахуванням сучасних вимог шкільної програми.