Програма вивчення навчальної дисципліни «Спецметодика початкового навчання  мови» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки напряму (спеціальності) 016 Спеціальна освіта (Логопедія)  перший (бакалаврський)  рівень.

Мета навчальної дисципліни -  формування знань щодо навчання школярів української мови в початкових класах  закладів загальної середньої освіти за умов реформування сучасної освітньої системи, реалізації Концепції мовної освіти в Україні.

Завдання вивчення дисципліни:

 - ознайомити  студентів  з науковими засадами та закономірностями  методики формування знань, умінь, навичок молодших школярів у галузі української  мови;

 -  розкрити особливості формування в учнів системи початкових уявлень і понять з фонетики, лексики, словотвору, морфології, синтаксису, прийомами ознайомлення школярів з найважливішими нормами української літературної мови та правопису й здійснення на цій основі мовленнєвого розвитку дітей, підвищення їхньої мовленнєвої культури;

 - сформувати у здобувачів освіти уміння співвідносити теоретичні знання з практичними потребами сучасної школи, втілювати нові методичні ідеї в практику навчання мови; розвивати в учнів мовну й мовленнєву компетенції, виховувати свідомих громадян України;  проводити самостійні наукові пошуки й експериментальні дослідження.

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми здобувачі освіти повинні:

 знати: - зміст основних розділів програми курсу методики навчання української мови в початкових класах;

- сучасні прогресивні принципи, методи і прийоми розкриття суті певних мовних чи мовленнєвих явищ;

- зміст та вимоги  шкільної програми до навчання молодших школярів рідної мови;

- вміти:

- використовувати  основні положення лінгводидактичної науки для побудови ефективного процесу навчання рідної мови учнів початкових класів;

- добирати й аналізувати науково-методичну літературу з проблеми;

- визначати мету і завдання, добирати оптимальні методи, засоби навчання рідної мови;

 - розробляти конспекти уроків різних видів (урок навчання грамоти, класного й позакласного читання, граматики, орфографії, розвитку мовлення) та типів (урок усвідомлення нових знань і розвитку нових вмінь і навичок; урок повторення, узагальнення, систематизації);

- добирати систему лінгвістичних вправ, володіти методикою їх виконання в процесі вивчення певних мовних явищ.