Предмет «Інноваційні технології в логопедії» вивчають студенти ІІІ курсу напрямку підготовки 016 «Спеціальна освіта (Логопедія. Спеціальна психологія)». Зміст цього курсу визначається завданнями підготовки спеціалістів-дефектологів у сучасних умовах розвитку освіти та Концепцією Державного стандарту освіти учнів з порушеннями мовленнєвого розвитку (ПМР). Дана програма ґрунтується на сучасних нормативно-стратегічних підходах в умовах модернізації загальної і спеціальної освіти.

Як фахівець, навчаючись у ЗВО, студент-логопед має оволодіти спеціальними знаннями, уміннями, конкретними навичками, методиками корекції вад мовленнєвого розвитку у дітей.

Як педагог, студент-логопед має опанувати різними освітніми технологіями (традиційні, нетрадиційні, інноваційні) для організації та успішного проведення навчально-корекційної роботи з дітьми-логопатами.

Мета дисципліни: ознайомити студентів із сучасними науковими підходами, методиками, технологіями дошкільної і початкової освіти та сформувати у студентів теоретичні знання і практичні навички щодо їх впровадження і використання в логопедичній роботі з дітьми.

Завдання дисципліни:

-   надати студентам теоретичні знання щодо загальних засад педагогічної інноватики, знати історичні аспекти, сутність, особливості, класифікацію педагогічних нововведень;

-   ознайомити із змістом, філософією системної інноваційної педагогічної технології Марії Монтессорі;

-   формувати у студентів уміння адаптувати та використовувати інноваційні педагогічні технології в корекційно-навчальній роботі з дітьми, що мають ПМР.

Теоретичні знання та практичні уміння і навички студентів, яких вони здобули під час вивчення даного курсу, в подальшому допоможуть постійно і систематично удосконалювати та підвищувати ефективність навчання, корекції та виховання дітей з ПМР.

У результаті вивчення курсу майбутні спеціалісти повинні оволодіти наступними професійними уміннями:

- поєднувати в навчально-корекційному процесі елементи традиційних та інноваційних педагогічних технологій;

- використовувати надбання педагогів-новаторів, опираючись на діалектику взаємоперетворення інновації і традиції;

- розробляти та впроваджувати нововведення у корекційній роботі з дітьми-логопатами;

- створювати розвивально-корекційне середовище, використовуючи інноваційний дидактичний матеріал для навчання дітей з вадами мовлення в загальноосвітніх та спеціальних закладах.