Навчальний курс «Теоретичні та прикладні проблеми спеціальної освіти» віднесений до вибіркової частини навчального плану циклу професійно-орієнтованої підготовки і спрямований на оволодіння майбутніми дефектологами ґрунтовних знань щодо методології наукових досліджень та методики дослідження психолого-педагогічних процесів в роботі з дітьми, що мають порушення психофізичного розвитку.

Метою викладання навчальної дисципліни «Теоретичні та прикладні проблеми спеціальної освіти» є ознайомлення аспірантів із закономірностями розвитку науки, із особливостями організації психолого-педагогічних досліджень, оволодіння аспірантами методологією та методами проведення психолого-педагогічних досліджень у галузі спеціальної освіти.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Теоретичні та прикладні проблеми спеціальної освіти» є:

– оволодіння майбутніми викладачами корекційної освіти методикою, методами та прийомами організації наукового педагогічного пошуку;

– ознайомлення аспірантів з основними положеннями та місцем педагогічної науки у розвитку суспільства, закономірностями організації, постановки, проведення і узагальнення результатів психолого-педагогічного дослідження;

– забезпечення міцних знань, умінь і навичок наукової діяльності аспірантів, оволодіння методами наукового пізнання, необхідними при проведенні психолого-педагогічних досліджень у галузі спеціальної освіти. Уміння написати, оформити і захистити дисертаційну роботу.