Нова українська школа покликана підготувати учнів до життя в суспільстві, навчити практичних навичок, які допоможуть їм у повсякденному житті. У світі, яким керує інформація, дитина мусить вміти її критично оцінювати, знати, яким джерелам можна довіряти, що таке фейкові новини та як захиститися від маніпуляцій.

Сучасні учні  мають справу з інформаційним простором з найменшого віку (через ґаджети, телебачення, зовнішню рекламу тощо). Інформаційно-цифрова компетентність увійшла до десяти ключових компетентностей у межах освітньої реформи.
Метою курсу "Медіаграмотність на уроках української мови і літератури" є підготовка фахівців, які вміють навчатися впродовж життя, критично мислити, ставити цілі й досягати їх; здатні інтегрувати медіаграмотність в шкільні курси української мови та української літератури. Практичним результатом  вивчення дисципліни є формування медіакомпетентності як однієї з основних педагогічних компетентностей вчителя-словесника.