Метою навчального курсу «Філософія психології» є розвиток у майбутніх психологів суспільної рефлексії на основі відтворення філософсько-світоглядного змісту найактуальніших соціально-психологічних проблем, поєднання фундаментальних професійних знань із сучасними філософсько-світоглядними уявленнями про зміст суспільного життя людини, про місце людини у суспільних процесах, про її потреби та можливості у самореалізації.

 Завдання вивчення дисципліни.

 Методичні: визначити основні методологічні принципи, на яких будуються наукові психологічні дослідження; виділити загальні й специфічні ознаки наукової теорії; довести існування історично-культурної спадкоємності в постановці та вирішенні основних питань пізнання, формування та розвитку свідомості та самосвідомості, структури та типології особистості; усвідомлення теоретико-методологічного потенціалу філософії психології.

 Пізнавальні: розширення базових знань у галузі психології та її пізнання за рахунок поглибленого розгляду різних філософських концепцій; аналіз основних напрямів визначення й опису особистості в різних філософських підходах: ірраціональна філософія, «філософія життя», феноменологія, екзистенціальна філософія, герменевтика, позитивізм та неопозитивізм та ін.; ознайомлення з основними принципами побудови типології особистості у різні історичні епохи; визначення історичних та культурних умов формування психологічних знань, виокремлення психології в незалежну наукову галузь знань.

Практичні: встановлення взаємозв’язку 3 між теорією й методологією наукового дослідження (принципи позитивізму та неопозитивізму); визначення специфіки психологічної галузі знань; проведення порівняльного аналізу основних філософських концепцій та визначення їх впливу на формування сучасної психологічної теорії й практики.