Мета навчальної дисципліни – формування системних знань про культуру як форму людської діяльності, про історичні закономірності розвитку культурно-історичних епох, їх основні ознаки та характеристики.
Завдання курсу:
- сформувати цілісне уявлення про шляхи розвитку людської цивілізації, основні її етапи та культурно-історичні епохи, пізнання загальних закономірностей культурної еволюції, самобутнього характеру української культури, її тісних взаємозв`язків із європейською та світовою культурою;
- з’ясувати особливості, спільні/відмінні риси культурно-історичних епох, спрогнозувати тенденції подальшого культурного розвитку;
- сформувати поглиблене розуміння головних понять і категорій світової культури;
- сформувати вміння фахово аналізувати проблеми/факти історії культури;
- сформувати підґрунтя для вивчення і пізнання сучасних культурних форм та процесів.
У процесі вивчення курсу студенти мають
знати:
- загальні етапи культурно-історичного процесу;
- своєрідність культурних епох, рівень розвитку матеріальних і духовних цінностей;
- основні риси художніх стилів (у архітектурі, образотворчому мистецтві, літературі);
- репрезентантів кожної епохи світової культури;
- розуміння загальних рис сучасної культури та її особливостей;
- основні культурологічні поняття історії світової культури;
вміти:
- аналізувати явища культурного життя, усвідомлювати природу різних жанрів художньої творчості і видів мистецтв, орієнтуватися у багатому світі духовної культури;
- аналізувати історико-культурологічну еволюцію художньо-мистецького життя всесвітньої спільноти у тісному природному взаємозв’язку з глобальними соціально-економічними явищами цивілізації;
- здійснювати компаративний аналіз різних епох, розрізняти світобачення і світорозуміння кожної культурно-історичної епохи;
- використовувати набуті знання і досвід у практичній фаховій діяльності;
- обґрунтовувати власну світоглядну позицію щодо зв’язку світової та української культури.
- Автор курсу: Горболіс Лариса