Мета дисципліни "Ігри у логопедичній роботі": – ознайомити студентів із методиками проведення ігор під час корекції мовленнєвих порушень та з методиками розвитку і корекції рухової сфери, довільної поведінки та мовленнєвої функції в осіб з мовленнєвою патологією, сформувати уміння диференційовано добирати ігри в логопедичній роботі з дітьми з різними мовленнєвими вадами. Формувати професійні компетентності у майбутніх спеціалістів.
Завдання:
– сформувати у майбутніх логопедів вміння обирати ефективні методики проведення гри та використовувати іх у власній професійній діяльності; обирати та застосовувати ефективні методи діагностики та розвитку рухових функцій осіб з мовленнєвою патологією.
– ознайомити студентів з основними видами ігор та іграшок; ознайомити студентів з нетрадиційними ігровими методиками та специфікою використання їх в логопедичній роботі; навчити студентів враховувати індивідуальні та психофізіологічні особливості дітей під час створення ігрових ситуацій;
– навчити студентів: правильно підбирати ігри з врахуванням мовленнєвого діагнозу та етапів корекційної роботи, проводити ігри з дітьми з різною мовленнєвою патологією; досліджувати особливості емоційно-вольової та рухової сфер дітей з порушеннями мовленнєвого розвитку.
Передумови для вивчення дисципліни: «Логопедія», «Теорія і методика виховання дітей з тяжкими мовленнєвими порушеннями».
Результати навчання
За результатами вивчення навчальної дисципліни студенти повинні:
Знати:
- предмет і завдання курсу;
- види порушень мовлення та їх причини;
- особливості ігрової діяльності дітей з порушеннями мовлення;
- значення гри у розвитку дитини в цілому;
- види ігор та класифікацію ігор, які використовуються в логопедичній роботі;
- методики та форми проведення ігор в логопедичній роботі.
Вміти:
- обирати ефективні методики проведення гри та використовувати в своїй роботі (професійній діяльності);
- враховувати індивідуальні та психофізіологічні особливості дітей під час створення ігрових ситуацій;
- правильно підбирати ігри з врахуванням мовленнєвого діагнозу та етапів корекційної роботи;
- працювати над методично-дидактичним забезпеченням логопедичних занять з використанням ігрових прийомів та ігор.
- Автор курсу: Кравченко Ірина Вікторівна