Навчальна дисципліна розглядає основні поняття і проблеми сучасної психопрофілактики і психокорекції. Предметом вивчення навчальної дисципліни є організація, зміст і методи психологічної профілактики та психологічної корекції відхилень у поведінці особистості як видів діяльності психолога-практика. Метою психопрофілактики є своєчасне визначення та усунення психогенних чинників через створення умов ефективного функціонування та розвитку особистості. Психокорекція застосовує систему заходів, спрямованих на виправлення недоліків поведінки чи внутрішніх відчуттів людини за допомогою спеціальних засобів психологічного впливу.

     Дисципліна охоплює широке коло питань, пов’язаних з психологією стресу, вітальності, життєстійкості, зниженням психоемоційного напруження, розумінням і подоланням життєвих криз, переживанням суб’єктивного благополуччя тощо. Особливу увагу приділено проблемам психологічного здоров’я, психогігієни особистості, актуалізації її саногенного потенціалу та психологічних ресурсів. Специфікою курсу є те, що система психопрофілактичної та психокорекційної роботи подається через призму психічних самопроцесів: самоаналіз, самоідентифікацію, саморегуляцію, саморозвиток особистості.

     Курс «Профілактика і корекція відхилень у поведінці» ґрунтується на знанні таких попередньо вивчених курсів, як: «Загальна психологія», «Вікова психологія», «Основи психотерапії», «Психодіагностика», «Основи психологічної корекції з практикумом», «Основи психологічного консультування», «Життєві кризи особистості», «Клінічна психологія» та ін.

Мета і завдання дисципліни

     Метою навчальної дисципліни «Профілактика і корекція відхилень у поведінці» є формування у магістрантів сучасного уявлення про норму соціально–психологічного буття і розвитку особистості; зміст і природу відхилень, можливості їх попередження, шляхи подолання та активізації особистісних ресурсів, життєстійкості людини.

     Основними завданнями вивчення дисципліни «Профілактика і корекція відхилень у поведінці» є систематизація знань про зміст і причини відхилень у поведінці та розвитку осіб різного віку; уточнення засобів їх дослідження; визначення шляхів і методів попередження, подолання відхилень та формування зарадної поведінки особистості.