Навчальна дисципліна: Теорія літератури : основні аспекти вивчення в школі

Мета навчальної дисципліни – розширити уявлення про мистецтво, максимально спроєктувати знання з теорії літератури на твори зі шкільної програми, ввести майбутніх вчителів у широке поле дискусій навколо теоретичних принципів аналізу літературного твору.

Цілі навчальної дисципліни спрямовані на формування у магістрантів:  знання та розуміння специфіки професії і предметної галузі, основних концепцій, базових філологічних понять; здатність діяти на основі принципів професійної етики, дотримуватися правил академічної доброчесності; здатність цінувати різноманітність та мультикультурність світу, керуватися у своїй діяльності сучасними принципами толерантності, діалогу і співпраці, здатність працювати в команді, генерувати нові ідеї,  мотивувати колег (учнів, студентів) на досягнення загальних цілей, здатність здійснювати пошук, оброблення, аналіз, систематизацію, критичне осмислення інформації з різних джерел; навички використання новітніх інформаційно-комунікаційних технологій; здатність діяти відповідально і свідомо, дотримуватися трудової дисципліни, планування та управління часом; здатність визначати, формулювати та розв’язувати складні професійно-педагогічні проблеми,  які вимагають інтеграції знань та практичних умінь з різних наук; здатність спілкуватися державною мовою, уміння правильно будувати своє усне та писемне мовлення; здатність спілкуватися іноземною мовою, використовувати знання іноземної мови у професійній діяльності; здатність учитися, готовність до самоосвіти і самовдосконалення впродовж життя, постійного підвищення кваліфікації, брати відповідальність за навчання інших (загальні компетентності); уміння володіти науковим інструментарієм у галузі філології, проблемно-пошуковими методами для проведення досліджень у галузі філології та методики навчання української мови та літератури, англійської мови; застосовувати раціональні прийоми пошуку, відбору і використання фахової інформації з різних джерел, у т.ч. цифрових для розв’язання  проблем професійної діяльності; аналізувати, порівнювати,  критично осмислювати науково-методичну та загальнонаукову інформацію; пропонує шляхи вирішення досліджуваної проблеми, аргументуючи власну позицію; здатність діяти на основі принципів професійної етики, дотримуватися правил академічної доброчесності; у професійній діяльності керуватися сучасними принципами толерантності, діалогу і співпраці (професійні компетентності).

Програмні результати навчання здобувача: ПРЗ 5. Поглиблені знання  теорії літератури,  стильових тенденцій в літературі ХХ-ХХІ століття. ПРЗ 7. Базові уявлення про сучасні методи і методологію наукових досліджень у галузі філології та методики української мови та літератури, англійської мови. ПРЗ 10. Знання сучасних методик і технологій, зокрема інформаційно-комунікаційних для успішного, ефективного здійснення професійної діяльності та забезпечення якості наукових досліджень. ПРУ 1. Володіє науковим інструментарієм у галузі філології, проблемно-пошуковими методами для проведення досліджень у галузі філології та методики української мови та літератури, англійської мови. ПРУ 2. Уміє застосовувати раціональні прийоми пошуку, відбору і використання фахової інформації з різних джерел, у т.ч. цифрових для розв’язання  проблем професійної (освітньої та наукової) діяльності. ПРУ 3. Уміє аналізувати, порівнювати,  критично осмислювати науково-методичну та загальнонаукову інформацію; пропонує шляхи вирішення досліджуваної проблеми, аргументуючи власну позицію. ПРУ 10. Уміє будувати і втілювати ефективну стратегію професійного саморозвитку і самовдосконалення. ПРК 2. Ефективна взаємодія в команді, у професійному колективі та з представниками інших професійних груп. ПРК 3. Володіє науковим інструментарієм у галузі філології, проблемно-пошуковими методами для проведення досліджень у галузі філології та методики української мови та літератури, англійської мови.