
У сучасних умовах спостерігається зростання кількості дітей з розладами аутистичного спектру, що зумовлює потребу у кваліфікованих фахівцях, здатних своєчасно їх виявляти та надавати корекційну допомогу. Для корекційного педагога і логопеда саме вміння діагностувати особливості розвитку дітей з РАС має принципове значення, адже ці фахівці часто першими стикаються з дитиною, у якої спостерігаються порушення мовленнєвого, комунікативного та соціального розвитку.
Раннє виявлення РАС дозволяє визначити індивідуальні потреби дитини, розробити ефективний освітній маршрут та надати своєчасну корекційно-логопедичну підтримку. Володіння спеціальними методиками діагностики також забезпечує якісну диференціацію між розладами аутистичного спектру та іншими мовленнєвими чи психічними порушеннями, що є надзвичайно важливим для вибору правильних стратегій допомоги.
Актуальність курсу підсилюється тим, що сьогодні в Україні відчувається нестача фахівців, які володіють сучасними стандартизованими інструментами для роботи з дітьми з РАС. Тому оволодіння студентами практичними навичками застосування методик виявлення аутизму сприятиме підвищенню ефективності корекційної та освітньої роботи, а також покращить якість соціалізації та інтеграції дітей з особливими освітніми потребами.
- Автор курсу: Чобанян Анна Варужанівна