Навчальна педагогічна практика є невід'ємною складовою підготовки студентів спеціальності 016 Спеціальна освіта. Вона спрямована на формування професійних умінь і навичок, необхідних для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами у спеціалізованих дошкільних закладах. З огляду на зростання кількості дітей, які потребують корекційної допомоги, підготовка кваліфікованих фахівців, здатних реалізовувати корекційно-розвивальні програми, є особливо важливою.

Метою навчальної педагогічної практики є закріплення теоретичних знань і розвиток професійних компетентностей студентів для ефективної роботи в умовах спеціалізованих закладів дошкільної освіти (ясла-садки).

 

Завдання практики включають:

1.                 Ознайомлення студентів з особливостями роботи закладу, освітніми програмами та методичними матеріалами.

2.                 Формування навичок проведення корекційно-розвивальної роботи з дітьми з порушеннями інтелектуального розвитку.

3.                 Розвиток умінь спостерігати за поведінкою дітей з ПІР, аналізувати їхні потреби та адаптувати освітні методики відповідно до індивідуальних особливостей.

4.                 Формування комунікативних навичок взаємодії з батьками, вихователями та іншими учасниками освітнього процесу.

Програма навчальної педагогічної практики розроблена відповідно до:

·                   Стандарту вищої освіти України для першого (бакалаврського) рівня освіти зі спеціальності 016 Спеціальна освіта (затверджено наказом МОН України від 16.06.2020 № 799).

·                   Закону України «Про вищу освіту» від 01.07.2014 № 1556-VII.

·                   Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII.

У процесі практики студенти мають досягти таких результатів навчання:

РН4: Вміти використовувати сучасні методи діагностики психофізичного розвитку дітей, визначати освітні потреби та надавати рекомендації.

РН6: Планувати та реалізовувати освітньо-корекційну роботу з урахуванням індивідуальних потреб дітей.

РН10: Виконувати корекційно-розвивальні завдання, адаптуючи їх до індивідуальних можливостей дітей.

РН12: Аргументувати методи та підходи до надання корекційно-розвиткової допомоги.

РН14: Здійснювати психолого-педагогічний супровід дітей в умовах інклюзії, виконуючи роль асистента вихователя.

РН17: Мати навички самостійного навчання та саморозвитку.