Навчальна дисципліна «Теоретичні та прикладні інновації спеціальної освіти» є складовою частиною циклу підготовки здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня «доктор філософії» та завершальним етапом підготовки здобувачів освіти до професійної педагогічної діяльності в галузі знань 01 Освіта/педагогіка, спеціальність 016 Спеціальна освіта.

Метою викладання навчальної дисципліни «Теоретичні та прикладні інновації спеціальної освіти» є оволодіння теоретичними знаннями й набуття практичних навичок щодо проведення наукових досліджень, обробки, аналізу й визначення та представлення результатів наукових досліджень з теми дисертації.

Завданнями навчальної дисципліни «Теоретичні та прикладні проблеми спеціальної освіти» є: набуття знань про особливості організації та проведення наукової та науково-дослідницької роботи; оволодіння засобами пошуку та формування ідей щодо наукової діяльності; отримання уявлення про організацію та діяльність сучасних наукових закладів; навчання практичним навичкам роботи з науковою літературою; формування системи вмінь щодо використання методології досліджень, у процесі підготовки дисертаційної роботи; застосування творчого дослідницького підходу до організації наукової діяльності; формулювання перспектив подальших наукових досліджень у галузі вищої освіти; розвиток професійної компетентності, аналітичного і критичного мислення та здатності до самовдосконалення.