Освітній компонент „Психолого-педагогічні технології роботи з батьками дітей з порушеннями когнітивного розвитку” віднесений до вибіркової частини навчального плану циклу професійно-орієнтованої підготовки і вивчається разом з іншими предметами ОПП спеціальності 016 „Спеціальна освіта”. Він спрямований на оволодіння майбутніми дефектологами базовими знаннями стосовно застосування психолого-педагогічних технологій, необхідних для підвищення ефективності співробітництва корекційного педагога, спеціального психолога з батьками дітей з  порушеннями когнітивного розвитку.

Мета курсу  - формування професійного світогляду студентів щодо системи основних понять, що характеризують параметри сім’ї, ознайомити з теоретико-методологічними основами психології сім’ї дитини з особливостями інтелектуального розвитку та технологіями комплексної психологопедагогічної допомоги батькам, що виховують дитину з порушенням інтелектуальної сфери розвитку. 

Завдання курсу :

 – методичні: сформувати знання, вміння та навички професійно необхідні для організації ефективної психологічної допомоги сім’ї дитини з особливостями інтелектуального розвитку;

 – теоретичні: ознайомити з теоретичними та методологічними основами функціонування сім’ї дитини з особливостями інтелектуального розвитку;

 – практичні: опанувати знаннями та навичками підвищення психологічних ресурсів та адаптаційних можливостей сім’ї дитини з особливостями інтелектуального розвитку, оптимізації психічного стану батьків, гармонізації їх особистості та внутрішньо сімейних взаємин. 

У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач повинен знати: 

– науково-методичні та методологічні основи психології сім’ї дитини з особливостями інтелектуального розвитку; 

– мету, напрямки та форми психологічної допомоги сім’ям; – типологічні особливості батьків дітей з вадами у розвитку; 

– методи дослідження сім’ї. вміти:

 – орієнтуватись в психологічних типах батьків та моделях сімейного виховання дітей з особливостями інтелектуального розвитку;

 – здійснювати діагностичну, консультативну та корекційну роботу з сім’єю; 

– добирати засоби підвищення психічних ресурсів та адаптаційних можливостей сім’ї;

 – складати психологічну характеристику сім’ї дитини з особливостями інтелектуального розвитку