Освітній компонент „Психолого-педагогічні технології роботи з батьками дітей з порушеннями когнітивного розвитку” віднесений до вибіркової частини навчального плану циклу професійно-орієнтованої підготовки і вивчається разом з іншими предметами ОПП спеціальності 016 „Спеціальна освіта”. Він спрямований на оволодіння майбутніми дефектологами базовими знаннями стосовно застосування психолого-педагогічних технологій, необхідних для підвищення ефективності співробітництва корекційного педагога, спеціального психолога з батьками дітей з порушеннями когнітивного розвитку.
Мета курсу - формування професійного світогляду студентів щодо системи основних понять, що характеризують параметри сім’ї, ознайомити з теоретико-методологічними основами психології сім’ї дитини з особливостями інтелектуального розвитку та технологіями комплексної психологопедагогічної допомоги батькам, що виховують дитину з порушенням інтелектуальної сфери розвитку.
Завдання курсу :
– методичні: сформувати знання, вміння та навички професійно необхідні для організації ефективної психологічної допомоги сім’ї дитини з особливостями інтелектуального розвитку;
– теоретичні: ознайомити з теоретичними та методологічними основами функціонування сім’ї дитини з особливостями інтелектуального розвитку;
– практичні: опанувати знаннями та навичками підвищення психологічних ресурсів та адаптаційних можливостей сім’ї дитини з особливостями інтелектуального розвитку, оптимізації психічного стану батьків, гармонізації їх особистості та внутрішньо сімейних взаємин.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач повинен знати:
– науково-методичні та методологічні основи психології сім’ї дитини з особливостями інтелектуального розвитку;
– мету, напрямки та форми психологічної допомоги сім’ям; – типологічні особливості батьків дітей з вадами у розвитку;
– методи дослідження сім’ї. вміти:
– орієнтуватись в психологічних типах батьків та моделях сімейного виховання дітей з особливостями інтелектуального розвитку;
– здійснювати діагностичну, консультативну та корекційну роботу з сім’єю;
– добирати засоби підвищення психічних ресурсів та адаптаційних можливостей сім’ї;
– складати психологічну характеристику сім’ї дитини з особливостями
інтелектуального розвитку
- Автор курсу: Чобанян Анна Варужанівна