1. Мета та завдання навчальної дисципліни

1.1. Метою викладання навчальної дисципліни «Логопедичний масаж при тяжких порушеннях мовлення» є формування теоретичних знань та професійних практичних навичок, що необхідні для ефективного проведення сеансів та курсів логопедичного масажу для нормалізації тонусу мускулатури периферичного артикуляційного апарату осіб із тяжкими порушеннями мовлення.

1.2. Основними завданнями вивчення дисципліни «Логопедичний масаж при тяжких порушеннях мовлення» є:

-  поглибити знання студентів щодо анатомії фізіології органів мовлення в нормі та при патології;

 формувати систему теоретичних знань та практичних умінь, необхідних для виконання диференційованого логопедичного масажу дітям різних нозологій;

–        ознайомити з науково-теоретичними основами застосування засобів логопедичної реабілітації у комплексній корекційно-розвитковій роботі з дітьми, що мають порушення психомовленнєвого розвитку;

–        ознайомити студентів з умовами правильної організації і проведення масажу в логопедичній практиці, методикою логопедичного масажу та технікою його виконання;

–        ознайомити студентів із сучасними інноваційними техніками логопедичного масажу для дітей з порушеннями психомовленнєвого розвитку;

–        розкрити особливості та закономірності розвитку, а також потенційні можливості усіх категорій дітей, які мають психофізичні порушення, надати інформацію про сучасні методи та прийоми логопедичного масажу для означеної категорії дітей.

1.3. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

знати: будову м’язевої, кісткової та нервової систем периферичного мовленнєвого апарату та фізіологію функціонування цих систем у нормі та при патологічних станах; особливості попереднього обстеження та підготовки до сеансу логопедичного масажу; види та техніки проведення масажу,  а також засоби для підвищення його ефективності при тяжких мовленнєвих порушеннях.

-      вміти: володіти практичними навичками здійснення різних видів логопедичного масажу у відповідних умовах повноцінної гігієни та позитивного психологічного налаштування особи з тяжкими порушеннями мовлення, тренувати вміння визначати стан м'язового тонусу органів артикуляційного апарату, форму і структуру мовленнєвого порушення та здійснювати диференційований вибір комплексу масажних рухів в залежності від стану м'язового тонусу та емоційного стану дитини, що має порушення психомовленнєвого розвитку.