Виробничу практику здобувачі проходять на ІІІ році навчання. Її тривалість ‒ два тижні для денної та заочної форм навчання з відривом від навчання.
Метою виробничої практики в дошкільних спеціальних закладах
освіти (з інклюзивною формою навчання) є закріплення формування загальних та фахових компетентностей, якими
повинні оволодіти студенти:
– здатність застосовувати у практичній діяльності методів психолого- педагогічної, корекційно-розвивиткової, навчально-реабілітаційної роботи з дітьми з інтелектуальними порушеннями в ЗДО (спеціальні /з інклюзивним та інтегрованим навчанням);
– здатність визнавати рівноправність та ураховувати дитячу розмаїтість;
– здатність до професійної співпраці та ефективної комунікації;
– здатність
застосовувати сучасні педагогічні технології з урахуванням порушень
інтелектуального розвитку, індивідуальних та вікових особливостей дітей;
– здатність до інформаційно-просвітницької діяльності з питань організації надання корекційно-педагогічної, реабілітаційної допомоги дітям з інтелектуальними порушеннями;
– вміння здійснювати планування корекційно-розвиткового процесу та створення умов його практичної реалізації;
Завданнями виробничої практики є:
– закріплення знань студентів з фахових дисциплін, формування у них професійних умінь і організаційно-психологічних навичок корекційної роботи з дітьми дошкільного та молодшого шкільного віку;
– закріплення у студентів умінь і навичок діагностики мовленнєвих порушень та розробка за їх результатами індивідуальних програм корекційних занять з дітьми дошкільного та молодшого шкільного віку;
– вивчення необхідних умов роботи, предметно-розвивального середовища для стимуляції розвитку пізнавальних інтересів дітей із особливими освітніми потребами з метою їх адаптації до соціуму;
– закріплення спеціальних професійно-педагогічних умінь і особистих якостей олігофренопедагога, дефектолога та асистента вихователя у процесі оволодіння уміннями практичного застосовування одержаних знань в корекційній роботі з дітьми, з організацією діяльності в спеціальних групах та практичною реалізацією комплексного підходу до подолання мовленнєвих, фізичних та психічних порушень;
– формування системного підходу до корекції порушень розвитку дітей з інтелектуальними порушеннями з метою відновлення функціональних систем організму, враховуючи індивідуальні особливості дитини;
– закріплення вмінь самостійного і творчого застосування на практиці теоретичних знань з спеціальної педагогіки та психології, інклюзивної педагогіки, спецметодик спеціальної освіти;
– володіння інноваційними дослідженнями в галузі спеціальної освіти.
– формування морально-етичних якостей, індивідуального творчого стилю педагогічної діяльності, потреби в самоосвіті.
- Автор курсу: Чобанян Анна Варужанівна