Виробнича (педагогічна) практика у спеціальних закладах у
спеціальних закладах загальної середньої освіти (середні та старші класи)
віднесена до практичної підготовки навчального плану циклу професійно-
орієнтованої підготовки магістрів спеціальності 016 Спеціальна освіти
(Корекційна психопедагогіка. Логопедія).
Метою виробничої (педагогічної) практики у спеціальних
закладах загальної середньої освіти (середні та старші класи) є забезпечення
готовності майбутніх корекційних педагогів до професійної діяльності в
умовах сучасних спеціальних закладів загальної середньої освіти,
закріплення та удосконалення набутих під час теоретичних курсів
спеціальності професійних компетентностей вчителя, вчителя-дефектолога.
- Автор курсу: Косенко Юрій Миколайович
Згідно навчального плану підготовки магістрів у галузі знань 05 Соціальні та поведінкові науки за спеціальністю 053 Психологія, додатковою спеціалізацією «Консультативна психологія» виробнича практика передбачена у обсязі 270 годин (9 кредитів) і проводиться з відривом від навчання впродовж шести тижнів в умовах різних сучасних закладів, установ та організацій. Виробнича психологічна практика за освітнім рівнем «Магістр» входить до компоненту практичної підготовки освітньо-професійної програми. Оцінювання навчальних досягнень студентів здійснюється за системою ЄКТС та національною шкалою оцінювання.
До виробничої
психологічної практики допускаються магістранти, які не мають академічної заборгованості за попередній семестр навчання в магістратурі.
Основна мета виробничої психологічної практики – здобуття магістрантами навичок практичної діяльності та їх підготовка до виконання функцій практичного психолога.
В процесі практики перед магістрантами ставляться наступні завдання:
- ознайомлення з особливостями планування та здійснення діагностичної, корекційної, консультативної, просвітницької та психопрофілактичної роботи практичного психолога;
- проведення діагностичних досліджень з особами різних категорій, узагальнення результатів дослідження та складання корекційної програми;
- провення консультативної роботи;
- проведення корекційної, просвітницької та психопрофілактичної роботи.
Освітньою програмою
визначено інтегральну компетентність виробничої психологічної практики: здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні
проблеми у сфері психології, що передбачають застосування основних
психологічних теорій та методів та характеризуються комплексністю і
невизначеністю умов.
У процесі проходження виробничої психологічної практики в ЗВО у студентів-магістрантів формуються спеціальні (фахові) компетентності:
СК1. Здатність здійснювати теоретичний, методологічний та емпіричний аналіз актуальних проблем психологічної науки та / або практики.
СК2. Здатність самостійно планувати, організовувати та здійснювати психологічне дослідження з елементами наукової новизни та / або практичної значущості.
СК3. Здатність обирати і застосувати валідні та надійні методи наукового дослідження та/або доказові методики і техніки практичної діяльності.
СК4. Здатність здійснювати практичну діяльність (тренінгову, психотерапевтичну, консультаційну, психодіагностичну та іншу) з використанням науково верифікованих методів та технік.
СК5. Здатність організовувати та реалізовувати просвітницьку та освітню діяльність для різних категорій населення у сфері психології.
СК6. Здатність ефективно взаємодіяти з колегами в моно- та мультидисциплінарних командах.
СК7. Здатність приймати фахові рішення у складних і непередбачуваних умовах, адаптуватися до нових ситуацій професійної діяльності.
СК8. Здатність оцінювати межі власної фахової компетентності та підвищувати професійну кваліфікацію.
СК9. Здатність дотримуватися у фаховій діяльності норм професійної етики та керуватися загальнолюдськими цінностями.
СК10. Здатність розробляти та впроваджувати інноваційні методи психологічної допомоги клієнтам у складних життєвих ситуаціях.
CК11. Здатність реалізовувати основні принципи та напрями психологічного консультування, стратегії та методи психотерапевтичного впливу у сферах індивідуальнопсихологічного консультування, сімейного консультування, короткотривалого кризового консультування, групової психотерапії та психокорекції.
СК12. Здатність організовувати консультативний процес та використовувати необхідні технології психологічного консультування під час надання психологічної допомоги клієнтам у складних життєвих ситуаціях.
- Автор курсу: Єрмакова Наталія Олександрівна
- Автор курсу: Скрипка Ірина Миколаївна
- Автор курсу: Дворніченко Лариса Леонідівна
- Автор курсу: Скрипка Ірина Миколаївна
- Автор курсу: Скрипка Ірина Миколаївна
- Автор курсу: Щербак Тетяна Іванівна
Курс призначено для студентів 0067 гр ДФН
- Автор курсу: Щербак Тетяна Іванівна