Виробнича (педагогічна) практика у спеціальних закладах у

спеціальних закладах загальної середньої освіти (середні та старші класи)

віднесена до практичної підготовки навчального плану циклу професійно-

орієнтованої підготовки магістрів спеціальності 016 Спеціальна освіти


(Корекційна психопедагогіка. Логопедія).

Метою виробничої (педагогічної) практики у спеціальних

закладах загальної середньої освіти (середні та старші класи) є забезпечення

готовності майбутніх корекційних педагогів до професійної діяльності в

умовах сучасних спеціальних закладів загальної середньої освіти,

закріплення та удосконалення набутих під час теоретичних курсів

спеціальності професійних компетентностей вчителя, вчителя-дефектолога.

Згідно навчального плану підготовки магістрів у галузі знань 05 Соціальні та поведінкові науки за спеціальністю 053 Психологія, додатковою спеціалізацією «Консультативна психологія» виробнича практика передбачена у обсязі 270 годин (9 кредитів) і проводиться з відривом від навчання впродовж шести тижнів в умовах різних сучасних закладів, установ та організацій. Виробнича психологічна практика за освітнім рівнем «Магістр» входить до компоненту практичної підготовки освітньо-професійної програми. Оцінювання навчальних досягнень студентів здійснюється за системою ЄКТС та національною шкалою оцінювання.

До виробничої психологічної практики допускаються магістранти, які не мають академічної заборгованості за попередній семестр навчання в магістратурі.

 Основна мета виробничої психологічної практики – здобуття магістрантами навичок практичної діяльності та їх підготовка до виконання функцій практичного психолога.

В процесі практики перед магістрантами ставляться наступні завдання:

-       ознайомлення з особливостями планування та здійснення діагностичної, корекційної, консультативної, просвітницької та психопрофілактичної роботи практичного психолога;

-      проведення діагностичних досліджень з особами різних категорій, узагальнення результатів дослідження та складання корекційної програми;

- провення консультативної роботи;

-  проведення корекційної, просвітницької та психопрофілактичної роботи.

Освітньою програмою визначено інтегральну компетентність виробничої психологічної практики: здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері психології, що передбачають застосування основних психологічних теорій та методів та характеризуються комплексністю і невизначеністю умов.

 У процесі проходження виробничої психологічної практики в ЗВО у студентів-магістрантів формуються спеціальні (фахові) компетентності:

СК1. Здатність здійснювати теоретичний, методологічний та емпіричний аналіз актуальних проблем психологічної науки та / або практики.

СК2. Здатність самостійно планувати, організовувати та здійснювати психологічне дослідження з елементами наукової новизни та / або практичної значущості.

СК3. Здатність обирати і застосувати валідні та надійні методи наукового дослідження та/або доказові методики і техніки практичної діяльності.

СК4. Здатність здійснювати практичну діяльність (тренінгову, психотерапевтичну, консультаційну, психодіагностичну та іншу) з використанням науково верифікованих методів та технік.

СК5. Здатність організовувати та реалізовувати просвітницьку та освітню діяльність для різних категорій населення у сфері психології.

СК6. Здатність ефективно взаємодіяти з колегами в моно- та мультидисциплінарних командах.

СК7. Здатність приймати фахові рішення у складних і непередбачуваних умовах, адаптуватися до нових ситуацій професійної діяльності.

СК8. Здатність оцінювати межі власної фахової компетентності та підвищувати професійну кваліфікацію.

СК9. Здатність дотримуватися у фаховій діяльності норм професійної етики та керуватися загальнолюдськими цінностями.

СК10. Здатність розробляти та впроваджувати інноваційні методи психологічної допомоги клієнтам у складних життєвих ситуаціях.

CК11. Здатність реалізовувати основні принципи та напрями психологічного консультування, стратегії та методи психотерапевтичного впливу у сферах індивідуальнопсихологічного консультування, сімейного консультування, короткотривалого кризового консультування, групової психотерапії та психокорекції.

СК12. Здатність організовувати консультативний процес та використовувати необхідні технології психологічного консультування під час надання психологічної допомоги клієнтам у складних життєвих ситуаціях.



Курс призначено для студентів 0067 гр ДФН