Навчальна дисципліна «Вікова фізіологія та здоров’я дитини» є однією із початкових ланок у системі професійної підготовки майбутнього вчителя природничих наук, головною метою вивчення якої є формування професійної компетентності спеціаліста.

Крім того, навчальна дисципліна «Вікова фізіологія та здоров’я дитини» продовжує формування здоров’язбережувальної компетентності студентів педагогічних ЗВО і є важливим елементом підготовки майбутніх учителів реалізовувати її у професійній діяльності.

Згідно з вимогами ОПП, структуру, зміст курсу «Вікова фізіологія та здоров’я дитини», організацію різних видів діяльності студентів спрямовано на вирішення таких завдань:

·        допомогти студентам, майбутнім учителям біології, опанувати сучасні знання щодо загальних законів і закономірностей росту та розвитку дітей і підлітків; особливостей будови та функціонування організму, який росте і розвивається, в різні періоди онтогенезу, його взаємодії з навколишнім середовищем;

·        сприяти формуванню у студентів здатності і готовності будувати на цій знаннєвій основі освітній процес, спрямований на забезпечення гармонійного розвитку й оптимального функціонування організму дітей і підлітків, охорону та зміцнення їхнього здоров’я;

·        спонукати студентів до набуття теоретичних і практичних навичок щодо охорони та зміцнення здоров’я дітей і підлітків (в умовах освітнього процесу, дозвілля, побуту та ін.) залежно від віку, статі, стану здоров’я, типологічних характеристик та ін.;

·        створити умови для ефективного набуття студентами і застосування на практиці здатності: досліджувати й оцінювати за загальноприйнятими методиками рівень морфофізіологічного розвитку дітей і підлітків; досліджувати, аналізувати та корегувати функціональний стан систем та органів дітей і підлітків, залежно від статі та віку; здійснювати диференційований підхід до навчання дітей різного віку, статі, стану здоров’я, з різними психофізіологічними характеристиками;

·        формувати у студентів навичок турботи про власне здоров’я шляхом самооцінки, самоконтролю та самовідновлення і необхідності пропагувати відповідні знання майбутнім учнями і колегам в умовах інтенсифікації освітнього процесу; ґрунтовно та переконливо формувати правильне ставлення учнів до шкідливих і корисних звичок, раціонального способу життя.