Програма вивчення навчальної дисципліни «Спеціальна педагогіка з історією» складена відповідно до освітньо-професійної програми спеціальності 016 Спеціальна освіта (Олігофренопедагогіка).

Предметом вивчення цієї дисципліни є теорія навчання та виховання дітей із особливими освітніми потребами (інтелектуальними порушеннями) та історія становлення й розвитку цієї науки.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових розділів:

Розділ 1. Загальні основи корекційної психопедагогіки.

Розділ 2. Теорія спеціальної освіти і навчання учнів з інтелектуальними порушеннями.

Розділ 3. Теорія виховання учнів з інтелектуальними порушеннями.

Розділ 4. Історія розвитку спеціальної освіти.

Метою викладання навчальної дисципліни «Спеціальна педагогіка з історією корекційної педагогіки» є формування в студентів науково-теоретичної бази та професійно необхідних вмінь і навичок з основ корекційної психопедагогіки, теорії спеціальної освіти і навчання учнів з інтелектуальними порушеннями, теорії виховання розумово відсталих учнів та знання найбільш важливих етапів з історії корекційної психопедагогіки.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Спеціальна педагогіка з історією корекційної педагогіки» є ознайомлення студентів із основними науково-теоретичними положеннями корекційно-освітнього процесу у спеціальних закладах України для дітей із інтелектуальними порушеннями та вивчення історії розвитку спеціальної освіти дітей з інтелектуальними порушеннями у Західній Європі та дослідження питань розвитку і становлення системи спеціальної освіти дітей із інтелектуальними порушеннями в Україні в різні історичні періоди.


Курс призначений для студентів денної форми навчання, спецальності 016 Спеціальна освіта (Корекційна педагогіка. Логопедія), 0011 групи. Навчальна дисципліна Клініка інтелектуальних порушень є обов`язковою. Предметом вивчення навчальної дисципліни є етіологія, патогенез, клініка олігофренії та деменції, обумовлених геномними, хромосомними і генними синдромами. Дана дисципліна є базою для вивчення загальної та спеціальної психології та педагогіки і методик викладання математики, української мови, ручної праці, історії, образотворчого мистецтва, природознавства. 

Метою викладання навчальної дисципліни  Клініка інтелектуальних порушень є формування у студентів системи знань про клінічні особливості вроджених і набутих порушень інтелекту, поєднаних у синдроми з рядом патологічних станів інших органів і систем організму.

Програма вивчення навчальної дисципліни «Мовленнєві і сенсорні системи та їх порушення» складена відповідно до освітньо-професійної програми та навчального плану підготовки бакалаврів спеціальності 016 Спеціальна освіта (Олігофренопедагогіка). 

Предметом курсу «Мовленнєві і сенсорні системи та їх порушення» є поглиблене вивчання анатомо-фізіологічних особливостей сенсорних та мовленнєвої систем та порушень їх функцій.

Курс призначений для бакалаврів першого року навчання спеціальності 016 Спеціальна освіта – групи: 0011, СО(ол)-1


Навчальний курс «Вступ до спеціальності «Спеціальна освіта» і педагогічна деонтологія» призначений для студентів освітнього ступеня бакалавр, 0011 група, ДФН. 

Навчальний курс «Вступ до спеціальності «Спеціальна освіта» і педагогічна деонтологія» віднесений до обов’язкової частини навчального плану циклу професійно-орієнтованої підготовки і вивчається перед іншими предметами ОПП спеціальності «Спеціальна освіта». Він спрямований на оволодіння майбутніми дефектологами базовими знаннями стосовно клініко-психолого-педагогічних особливостей дітей з порушеннями психофізичного розвитку, сучасної системи закладів для дітей з особливими освітніми потребами, вимогами до професійно значущих особистісних якостей, знань та вмінь фахівця за спеціальністю «Спеціальна освіта».