Предметом вивчення цієї дисципліни є теорія навчання та виховання дітей із особливими освітніми потребами (інтелектуальними порушеннями) та історія становлення й розвитку цієї науки.
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових розділів:
Розділ 1. Загальні основи корекційної психопедагогіки.
Розділ 2. Теорія спеціальної освіти і навчання учнів з інтелектуальними порушеннями.
Розділ 3. Теорія виховання учнів з інтелектуальними порушеннями.
Розділ 4. Історія розвитку спеціальної освіти.
Метою викладання навчальної дисципліни «Спеціальна педагогіка з історією корекційної педагогіки» є формування в студентів науково-теоретичної бази та професійно необхідних вмінь і навичок з основ корекційної психопедагогіки, теорії спеціальної освіти і навчання учнів з інтелектуальними порушеннями, теорії виховання розумово відсталих учнів та знання найбільш важливих етапів з історії корекційної психопедагогіки.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Спеціальна педагогіка з історією корекційної педагогіки» є ознайомлення студентів із основними науково-теоретичними положеннями корекційно-освітнього процесу у спеціальних закладах України для дітей із інтелектуальними порушеннями та вивчення історії розвитку спеціальної освіти дітей з інтелектуальними порушеннями у Західній Європі та дослідження питань розвитку і становлення системи спеціальної освіти дітей із інтелектуальними порушеннями в Україні в різні історичні періоди.
- Автор курсу: Косенко Юрій Миколайович
- Автор курсу: Чобанян Анна Варужанівна

Програма вивчення навчальної дисципліни «Мовленнєві і сенсорні системи та їх порушення» складена відповідно до освітньо-професійної програми та навчального плану підготовки бакалаврів спеціальності А6 Спеціальна освіта (Корекційна психопедагогіка).
Предметом курсу «Мовленнєві і сенсорні системи та їх порушення» є поглиблене вивчання анатомо-фізіологічних особливостей сенсорних та мовленнєвої систем та порушень їх функцій.Курс призначений для бакалаврів першого
року навчання спеціальності А6 Спеціальна освіта – групи: 0011, СО(ол)-1
- Автор курсу: Дегтяренко Тетяна Миколаївна

Навчальний курс «Вступ до спеціальності «Спеціальна освіта» і педагогічна деонтологія» призначений для студентів освітнього ступеня бакалавр, 0011 група, ДФН.
Навчальний курс «Вступ до спеціальності «Спеціальна освіта» і педагогічна деонтологія» віднесений до обов’язкової частини навчального плану циклу професійно-орієнтованої підготовки і вивчається перед іншими предметами ОПП спеціальності «Спеціальна освіта». Він спрямований на оволодіння майбутніми дефектологами базовими знаннями стосовно клініко-психолого-педагогічних особливостей дітей з порушеннями психофізичного розвитку, сучасної системи закладів для дітей з особливими освітніми потребами, вимогами до професійно значущих особистісних якостей, знань та вмінь фахівця за спеціальністю «Спеціальна освіта».
- Автор курсу: Колишкін Олександр Володимирович

Навчальний курс «Вступ до спеціальності «Спеціальна освіта» і педагогічна деонтологія» призначений для студентів освітнього ступеня бакалавр, СО (ол) - 1 група, ЗФН.
Навчальний курс «Вступ до спеціальності «Спеціальна освіта» і педагогічна деонтологія» віднесений до обов’язкової частини навчального плану циклу професійно-орієнтованої підготовки і вивчається перед іншими предметами ОПП спеціальності «Спеціальна освіта». Він спрямований на оволодіння майбутніми дефектологами базовими знаннями стосовно клініко-психолого-педагогічних особливостей дітей з порушеннями психофізичного розвитку, сучасної системи закладів для дітей з особливими освітніми потребами, вимогами до професійно значущих особистісних якостей, знань та вмінь фахівця за спеціальністю «Спеціальна освіта».
- Автор курсу: Колишкін Олександр Володимирович