Програма вивчення навчальної дисципліни «Спеціальна педагогіка з історією» складена відповідно до освітньо-професійної програми спеціальності 016 Спеціальна освіта (Олігофренопедагогіка).

Предметом вивчення цієї дисципліни є теорія навчання та виховання дітей із особливими освітніми потребами (інтелектуальними порушеннями) та історія становлення й розвитку цієї науки.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових розділів:

Розділ 1. Загальні основи корекційної психопедагогіки.

Розділ 2. Теорія спеціальної освіти і навчання учнів з інтелектуальними порушеннями.

Розділ 3. Теорія виховання учнів з інтелектуальними порушеннями.

Розділ 4. Історія розвитку спеціальної освіти.


Програма дисципліни «Основи інклюзивної освіти» розроблена відповідно до освітньої професійної програми підготовки бакалавра спеціальності 012 Дошкільна освіта, є нормативною дисципліною циклу професійної та практичної підготовки студентів. Предметом вивчення навчальної дисципліни є вивчення теоретико-методологічних, нормативно-правових та організаційно-методичних засад інклюзивної освіти. Під час її викладання зосереджується  увага здобувачів ВО на засвоєння її змісту з урахуванням дошкільного віку дітей з особливими освітніми потребами. Метою дисципліни є оволодіння здобувачами компетентностями щодо концептуальних засад інклюзивної освіти, особливостей психофізичного розвитку дитини з особливими освітніми потребами, основних принципів і технологій організації освітнього процесу в умовах інклюзивної освіти.

Програма вивчення навчальної дисципліни «Спеціальна педагогіка з історією» складена відповідно до освітньо-професійної програми спеціальності 016 Спеціальна освіта (Олігофренопедагогіка).

Предметом вивчення цієї дисципліни є теорія навчання та виховання дітей із особливими освітніми потребами (інтелектуальними порушеннями) та історія становлення й розвитку цієї науки.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових розділів:

Розділ 1. Загальні основи корекційної психопедагогіки.

Розділ 2. Теорія спеціальної освіти і навчання учнів з інтелектуальними порушеннями.

Розділ 3. Теорія виховання учнів з інтелектуальними порушеннями.

Розділ 4. Історія розвитку спеціальної освіти.

Метою викладання навчальної дисципліни «Спеціальна педагогіка з історією корекційної педагогіки» є формування в студентів науково-теоретичної бази та професійно необхідних вмінь і навичок з основ корекційної психопедагогіки, теорії спеціальної освіти і навчання учнів з інтелектуальними порушеннями, теорії виховання розумово відсталих учнів та знання найбільш важливих етапів з історії корекційної психопедагогіки.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Спеціальна педагогіка з історією корекційної педагогіки» є ознайомлення студентів із основними науково-теоретичними положеннями корекційно-освітнього процесу у спеціальних закладах України для дітей із інтелектуальними порушеннями та вивчення історії розвитку спеціальної освіти дітей з інтелектуальними порушеннями у Західній Європі та дослідження питань розвитку і становлення системи спеціальної освіти дітей із інтелектуальними порушеннями в Україні в різні історичні періоди.