Предметом вивчення цієї дисципліни є теорія навчання та виховання дітей із особливими освітніми потребами (інтелектуальними порушеннями) та історія становлення й розвитку цієї науки.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових розділів:

Розділ 1. Загальні основи корекційної психопедагогіки.

Розділ 2. Теорія спеціальної освіти і навчання учнів з інтелектуальними порушеннями.

Розділ 3. Теорія виховання учнів з інтелектуальними порушеннями.

Розділ 4. Історія розвитку спеціальної освіти.

Метою викладання навчальної дисципліни «Спеціальна педагогіка з історією корекційної педагогіки» є формування в студентів науково-теоретичної бази та професійно необхідних вмінь і навичок з основ корекційної психопедагогіки, теорії спеціальної освіти і навчання учнів з інтелектуальними порушеннями, теорії виховання розумово відсталих учнів та знання найбільш важливих етапів з історії корекційної психопедагогіки.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Спеціальна педагогіка з історією корекційної педагогіки» є ознайомлення студентів із основними науково-теоретичними положеннями корекційно-освітнього процесу у спеціальних закладах України для дітей із інтелектуальними порушеннями та вивчення історії розвитку спеціальної освіти дітей з інтелектуальними порушеннями у Західній Європі та дослідження питань розвитку і становлення системи спеціальної освіти дітей із інтелектуальними порушеннями в Україні в різні історичні періоди.