Мета навчальної дисципліни «Інформаційні технології та технічні засоби у спеціальній освіті:

формування теоретичних знань та професійних практичних навичок, що необхідні для раціонального використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) та технічних засобів навчання (ТЗН) у процесі навчання, виховання, адаптації та соціалізації осіб із особливостями психофізичного розвитку (ОПФР); а також комп'ютерної грамотності для вільного користування комп'ютером як засобом пізнавальної, розвивальної та навчальної діяльності; основ інформаційної культури, що передбачають знання фундаментальних основ інформатики та комп’ютерної техніки.

Основні завдання навчальної дисципліни: забезпечити формування теоретичної бази знань у галузі інформаційних технологій; формування у майбутніх вчителів та вихователів інформаційно-комунікаційних компетентностей, необхідних для реалізації творчого потенціалу осіб із ОПФР освітніх та реабілітаційних закладів і соціалізації їх у суспільстві; формування в студентів під час виконання практичних і лабораторних занять професійних вмінь, необхідних для ефективного, раціонального використання ІКТ та ТЗН; залучення майбутніх педагогів до опрацювання спеціальної науково-методичної літератури, що має стати джерелом постійної роботи над собою з метою підвищення рівня професійної кваліфікації.

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

знати : зміст державного освітнього стандарту, програм, розуміти закладені у них методичні ідеї; основні критерії відбору технічних і програмних засобів для підтримки навчально-виховного процесу в освітніх, реабілітаційних закладах та в домашніх умовах для осіб із ОПФР; техніку безпеки при використанні технічних засобів навчання; особливості роботи з програмними засобами навчального призначення з ігровою компонентою; психологічні особливості сприйняття технічних засобів, організаційнопедагогічні та санітарно-гігієнічні вимоги використання ТЗН; призначення, функціональні можливості і правила використання прикладних програм загального призначення, можливості використання офісних програм для розв’язання задач, що виникають у повсякденній практиці.

вміти : свідомо і кваліфіковано використовувати інформаційні технології в професійній діяльності; формулювати мету навчальної діяльності, визначати завдання для її досягнення; аналізувати та підбирати програмне забезпечення для підтримки навчально-виховного процесу в спеціальних ДНЗ, спеціальних ЗОШ або в інших закладах і оцінювати його якість; працювати з комплексами програм навчального призначення з ігровою компонентою; генерувати різні способи розв’язання задач та проблем засобами комп’ютерної техніки; організовувати роботу, співпрацювати у різних групах для виконання комплексних завдань, які вимагають застосування різних компетентностей, готовності до продуктивної праці; зафіксувати предметну галузь і її об'єкти, вибрати програмний засіб і дібрати (або розробити) технологію для розв'язування даної задачі ; використовувати ІТ і ТЗН для створення засобів навчання, оцінювати якість та ефективність їх використання у навчально-виховному процесі.