Навчальна дисципліна “Ігри в логопедичній роботі” належить до вибіркових дисциплін циклу професійної підготовки здобувачів вищої освіти за спеціальністю 016 Спеціальна освіта (Логопедія. Спеціальна психологія)  перший (бакалаврський)  рівень.

Зміст курсу орієнтований на забезпечення здобувачів вищої освіти знаннями про суть та теорії виникнення ігор, загальну методику їх проведення; виникнення і розвиток гри в онтогенезі дитини; дитяча гра в історії розвитку дошкільного виховання на Україні.

Значення гри в удосконаленні фізичного, розумового і морального розвитку гри. Основні функції гри. Класифікація і характеристика основних видів ігор. Роль та значення ігор в логопедичній роботі. Використання ігор в логопедичній роботі. Дидактичні ігри і їх класифікація і характеристика. Використання дидактичних ігор в логопедичній роботі. Використання рухливих ігор в логопедичній роботі. Методика проведення творчих ігор в логопедичній роботі. Використання ігор в логопедичному обстеженні дітей. Використання ігор для розвитку психічних процесів: уваги, пам’яті, мислення, уяви, сприйняття. Ігрова діяльність при виконанні артикуляційної і пальчикової гімнастики. Ігри в логопедичній роботі з дітьми-дислаліками, ігри на розвиток фонематичного сприйняття. Використання ігор у роботі з дітьми-дизартриками. Використання ігор у роботі з дітьми-ринолаліками. Ігри в корекції звуковимови у дітей- ринолаліків. Ігри в корекційній роботі з заїкуватими дітьми. Використання ігор в логопедичній роботі з дітьми із ЗНМ різних рівнів, з алаліками.

 

Мета курсу: удосконалення теоретичної та практичної підготовки майбутнього логопеда, оволодіння знаннями теорії гри, різновидів дитячих ігор, умовами правильної організації і використання ігор в логопедичній роботі, принципами підбору ігор при різних видах мовленнєвих порушень, методикою проведення ігор в логопедичній роботі.