Зміст логопедичної роботи залежить від виду мовленнєвого порушення, його форми, ступеня тяжкості та супутніх порушень. Знання вчителем-логопедом особливостей корекційно-розвивальної роботи при різних мовленнєвих порушеннях є необхідною умовою успішного подолання недоліків мовлення у дітей та дорослих.

Тому при підготовці майбутніх фахівців-логопедів є доцільним поглиблення, поширення та оновлення  знань, умінь та навичок на основі того рівня, який студенти отримали раніше.

 У ході вивчення курсу студенти повинні знати:

- принципи аналізу мовленнєвих порушень та їх подолання;

- типи та форми мовленнєвих порушень;

- особливості корекційної роботи при різних мовленнєвих порушеннях.

У ході вивчення курсу студенти повинні вміти:

-    проводити аналіз мовленнєвих порушень;

визначати зміст, вибір методів та прийомів логопедичного впливу при різних мовленнєвих порушеннях у дітей та дорослих;

обирати доречну послідовність дій та продуктивно їх виконувати.