Виробнича практика за профілем майбутньої професії у освітніх закладах для студентів спеціальністі 016 «Спеціальна освіта (Логопедія)» є невід’ємною складовою частиною процесу підготовки фахівців-логопедів. Вона проводиться протягом 6 тижнів у ІІІ семестрі в освітніх закладах.

Зміст практики безпосередньо пов’язаний із матеріалом, що викладається на лекціях, вивчається на практичних заняттях, включається в тематику кваліфікаційних робіт другого (магістерського) рівня вищої освіти.

Колективом авторів кафедри логопедії розроблено методичні рекомендації до проведення, оформлення та оцінювання вказаних видів практик.

Керівництво виробничою практикою здійснюють викладачі, що мають наукові ступені та вчені звання випускової кафедри логопедії та досвід логопедичної роботи.

Мета практики – ознайомити студентів-практикантів із специфікою діяльності освітнього закладу, умовами і способами організації освітнього процесу в логопедичних групах ЗДО та логопунктах при ЗЗО; функціональними обов’язками логопеда закладів дошкільної/шкільної освіти; формувати практичні навички та уміння психолого-педагогічного і логопедичного обстеження дітей з порушеннями мовлення, проведення навчально-виховної та корекційно-розвиткової роботи з дітьми з порушеннями мовлення різного ґенезу.

Основними завданнями виробничої логопедичної практики студентів-магістрантів є:

1.     Поглибити і закріпити теоретичні знання, одержані при вивченні курсів:

 «Професійна компетентність логопеда», «Методологія і методи спеціальних психолого-педагогічних досліджень», «Психолого-педагогічний супровід осіб із ООП», «Сучасні проблеми логопедії», «Менеджмент спеціальної та інклюзивної освіти», «Психологія освіти» тощо.

2. Виробити навички проведення фронтальних і індивідуальних логопедичних занять (уроків) в освітніх закладах.

3. Навчити планувати навчальний процес, логопедичну роботу, перспективні і поурочні плани, ведення різних видів документації логопеда в освітніх закладах.

4. Виховати критичне відношення до своєї роботи і вміння аналізувати власні заняття і заняття своїх товаришів.

5. Вчитися координувати роботу вчителя, логопеда, вихователя, батьків при вихованні та навчанні осіб з мовленнєвими порушеннями.

6. Формувати вміння виконувати функції логопеда в освітніх закладах.

7. Навчити вести роботу з виправлення порушень мовлення в умовах дистанційного навчання.

8. Виховувати повагу до професії логопеда, бажання до постійного вдосконалення своєї майстерності.