Мета вивчення «Історії математики» в університеті має два взаємопов’язані аспекти – загальнонауковий і фаховий. Загальнонаукова мета вивчення курсу полягає в тому, щоб висвітлити історію формування, розвитку і трансформації математичної науки. Вивчення історії математики в рамках фахової підготовки має на меті дати майбутнім фахівцям історико-математичні знання, необхідні їм для правильного розв’язування методологічних і методичних питань, які виникають у процесі навчання математики.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Історія математики» є:

§ відтворити багатство фактичного змісту історичного розвитку математики, висвітлити історію виникнення математичних методів,понять, ідей, теорій та окремих математичних дисциплін;

§ з’ясувати характер і особливості розвитку математики у різних народів у певні історичні періоди;

§ показати внесок, зроблений в математику великими вченими минулого, зокрема і вітчизняними вченими;

§ продемонструвати студентам багатогранні зв'язки математики з практичними потребами і діяльністю людей, з розвитком інших наук, а також вплив економічного, соціального та ідеологічного стану суспільства на характер розвитку математики;

§ показати, як формувалися історичні та логічні зв’язки між окремими розділами математики, розкрити історичну обумовленість логічної структури сучасної математики та діалектику її розвитку, висвітлити співвідношення частин математики та її перспективи;

§ сформувати сучасний погляд на математику як на складову загальнолюдської культури;

§ сформувати уміння та навички застосовувати історико - математичні знання до проведення наукових досліджень, виділяти та аналізувати історичні аспекти досліджуваної проблеми, визначати та опрацьовувати відповідну бібліографію.