1. Актуальність курсу. Навчальний курс «Філософія освіти» спрямований на поглиблення наявного стану світоглядної культури і навичок абстрактного мислення, аналіз феномену освіти в контексті сучасних світоглядно-методологічних парадигм антропології і аксіології. Формування і розвиток сучасної світогляднометодологічної парадигми здобувачів другого освітнього ступеня у сфері  освіти неможливе без філософії як теоретичної основи світобачення та певного методу відношення до світу. Філософська культура магістранта зумовлює адекватне сприйняття ним навчального матеріалу як основи, практично всіх наук, так і виступає передумовою формування його як особистості. Вона також обумовлює ефективність самоменеджменту, оскільки підвищує загальну культуру мислення, вміння раціонально відібрати з потоку наукової інформації необхідний матеріал. Засвоєння змісту дисципліни сприяє розвитку критичного мислення, набуттю важливих для професійної педагогічної діяльності, вмінню знаходити оптимальний вихід із ціннісно-кризових ситуацій. 2. Метою вивчення навчальної дисципліни «Філософія освіти» є систематизація та узагальнення знань здобувачів магістерського ступеня з «Дошкільної освіти» на теоретико-методологічному рівні, а також їх залучення до філософського осмислення концептуальних, парадигмальних підходів у розвитку сучасної дошкільної освіти як соціокультурного феномену та вироблення їх власної світоглядної концепції освіти; сприяння формуванню високого рівня компетентності і культури магістрантів. Завдання курсу полягає у ознайомленні здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти з особливостями предметної ідентифікації філософії освіти та актуальними проблемами, що досліджуються нею; сприянні розвитку критичного, креативного та рефлексивного мислення; формуванні методологічної компетентності здобувачів; розвитку їхньої дослідницької культури. 3. Проблематика (зміст дисципліни), яка буде розглянута у процесі вивчення навчальної дисципліни. У процесі вивчення навчальної дисципліни «Філософія освіти» магістранти будуть ознайомлені із місцем філософії освіти в структурі наукового знання, із філософським розумінням сутності освіти в культурно-історичному контексті, національними аспектами розвитку і становлення філософії освіти в Україні; методологічними засадами розвитку та становлення освітньої парадигми в контексті сучасних євроінтеграційних трансформацій; науково-філософським способом сприйняття дійсності, поняттями еволюції та буття у контексті науково-філософського світогляду; специфікою духовного виміру людського буття, місцем і роллю уявлень про загальнолюдські цінності в системі філософського знання та у структурі світоглядних орієнтацій особистості; основними суперечностями та проблемами розвитку сучасної освіти, в тому числі, дошкільної; перспективами розвитку сучасного університету у контексті сучасного глобалізованого світу. 4. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач магістерського ступеня повинен знати:  особливості предметної ідентифікації філософії освіти;  методологічні функції філософії освіти;  сутність освіти, як соціокультурного феномену;  внесок провідних філософів у розвиток ідеї освіти;  цілі, цінності, ідеали та результати освіти;  еволюцію ідеї освіти;  вплив освіти на розвиток особистості і суспільства;  основні парадигми розвитку освіти;  закономірності розвитку освіти, в тому числі дошкільної;  результати освіти та критерії їх оцінки;  володіти цілісним обсягом знань з філософії освіти;  загальні тенденції розвитку освіти, в тому числі дошкільної; уміти:   аналізувати наукові публікації в межах дослідження та в інших галузях, в тому числі іноземною мовою;  порівнювати і критично аналізувати філософські концепції представників різних філософських шкіл в проекції на процеси в дошкільній освті;  використовувати найновіші педагогічні дослідження в спеціальній галузі дослідження, а також в освітньому процесі дошкільного закладу;  знаходити, систематизувати та узагальнювати матеріали з проблематики досліджень, здійснювати методологічно коректне обґрунтування тенденцій розвитку освіти, в тому числі, дошкільної;  використовувати різні джерела та дослідження інших галузей знань для обґрунтування власних позицій;  оформляти власні дослідження відповідно до вимог, визначених програмою навчального курсу.