Навчальна дисципліна Вступ до спеціальності «Спеціальна освіта» і педагогічна деонтологія складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки напряму (спеціальності) 016 Спеціальна освіта (016.01. Логопедія.)  перший (бакалаврський)  рівень і відноситься до циклу професійної підготовки та належить до обов’язкових дисциплін.

Мета викладання навчальної дисципліни «Вступ до спеціальності Спеціальна освіта» та педагогічна деонтологія є засвоєння студентами знань про сутність та особливості діяльності спеціального педагога, ознайомлення з основними компетенціями спеціального педагога, логопеда, особливостями професійно-педагогічної комунікації, структурою педагогічного ЗВО, видами навчальних занять у ЗВО, особливостями самостійної та наукової роботи студентів, формування уміння вчитися, потягу до самоосвіти та самовиховання протягом життя, ознайомлення з категоріями осіб, що є в сфері професійної діяльності спеціального педагога.

Основними завданнями вивчення дисципліни є:

−    допомогти студентам адаптуватися до навчально-педагогічного процесу;

−    розкрити зміст їх майбутньої професійної діяльності, її суспільне значення;

−                ознайомити з категоріями осіб з порушеннями психофізичного розвитку, що визначають діяльність спеціального педагога;

–        аналіз специфічних труднощів розвитку дитини,  визначення провідних корекційних завдань їхнього розвитку;

–        означення перспектив розвитку дітей з різними формами порушень та можливостей їхньої психосоціальної реабілітації;

–        ознайомлення із мережею спеціальних навчальних  дошкільних  і шкільних закладів в системі освіти та соціального захисту України.

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

знати:

−    основні форми організації навчально-виховного процесу у ЗВО, свої права та обов’язки;

−    структуру навчального плану, перспективу вивчення навчальних дисциплін;

−    особливості організації самостійної роботи;

−    функції спеціального педагога відносно осіб з порушеннями психофізичного розвитку;

−    типи закладів, що надають освітні, соціальні та професійні послуги особам з психофізичними порушеннями.

вміти:

−    формувати своє педагогічне мислення, професійне переконання;

−    раціонально організовувати навчальний час відповідно до вимог навчально-виховного процесу;

−    творчо підходити до розв’язання педагогічних ситуацій;

−    володіти прийомами педагогічної комунікації (вербальної, невербальної та комп’ютерної).

−    продуктивно та самостійно працювати, успішно займатись самоосвітою;

−    користуватися прийомами швидкого запам’ятовування, раціонального використання часу;

−    володіти прийомами самовиховання (самонавіювання, саморегуляція тощо).