Навчальна дисципліна Вступ до спеціальності «Спеціальна освіта» і педагогічна деонтологія складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки напряму (спеціальності) 016 Спеціальна освіта (016.01. Логопедія.) перший (бакалаврський) рівень і відноситься до циклу професійної підготовки та належить до обов’язкових дисциплін.
Мета викладання навчальної дисципліни «Вступ до спеціальності Спеціальна освіта» та педагогічна деонтологія є засвоєння студентами знань про сутність та особливості діяльності спеціального педагога, ознайомлення з основними компетенціями спеціального педагога, логопеда, особливостями професійно-педагогічної комунікації, структурою педагогічного ЗВО, видами навчальних занять у ЗВО, особливостями самостійної та наукової роботи студентів, формування уміння вчитися, потягу до самоосвіти та самовиховання протягом життя, ознайомлення з категоріями осіб, що є в сфері професійної діяльності спеціального педагога.
Основними завданнями вивчення дисципліни є:
− допомогти студентам адаптуватися до навчально-педагогічного процесу;
− розкрити зміст їх майбутньої професійної діяльності, її суспільне значення;
− ознайомити з категоріями осіб з порушеннями психофізичного розвитку, що визначають діяльність спеціального педагога;
– аналіз специфічних труднощів розвитку дитини, визначення провідних корекційних завдань їхнього розвитку;
– означення перспектив розвитку дітей з різними формами порушень та можливостей їхньої психосоціальної реабілітації;
– ознайомлення із мережею спеціальних навчальних дошкільних і шкільних закладів в системі освіти та соціального захисту України.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати:
− основні форми організації навчально-виховного процесу у ЗВО, свої права та обов’язки;
− структуру навчального плану, перспективу вивчення навчальних дисциплін;
− особливості організації самостійної роботи;
− функції спеціального педагога відносно осіб з порушеннями психофізичного розвитку;
− типи закладів, що надають освітні, соціальні та професійні послуги особам з психофізичними порушеннями.
вміти:
− формувати своє педагогічне мислення, професійне переконання;
− раціонально організовувати навчальний час відповідно до вимог навчально-виховного процесу;
− творчо підходити до розв’язання педагогічних ситуацій;
− володіти прийомами педагогічної комунікації (вербальної, невербальної та комп’ютерної).
− продуктивно та самостійно працювати, успішно займатись самоосвітою;
− користуватися прийомами швидкого запам’ятовування, раціонального використання часу;
− володіти прийомами самовиховання (самонавіювання, саморегуляція тощо).
- Автор курсу: Кравченко Анатолій Іванович