Програма вивчення навчальної дисципліни «Логопедія» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки напряму (спеціальності) 016 Спеціальна освіта (016.01. Логопедія.) перший (бакалаврський) рівень та відноситься до циклу професійної підготовки і належить до обов’язкових дисциплін.
Мета навчальної дисципліни – розкрити методологічні і теоретичні основи логопедії; науково-теоретичні засади корекційно-освітньої технології у роботі з дітьми з мовленнєвими порушеннями; сформувати в здобувачів свідоме оволодіння цією дисципліною, що забезпечить високий рівень професійної підготовки педагога (логопеда), здатного творчо розв’язувати складні задачі і практичні проблеми надання корекційної допомоги дітям з мовленнєвими порушеннями; познайомити здобувачів із закономірностями формування мовлення в нормі і при дизонтогенезі, принципами аналізу мовленнєвих порушень, їх класифікацією та методами корекції.
Основними завданнями вивчення дисципліни є:
– підготувати здобувачів з теоретичних питань методики виявлення, подолання та профілактики мовленнєвих порушень в об’ємі необхідному майбутнім спеціалістам для ефективної організації формування мовленнєвої компетентності дітей дошкільного та молодшого шкільного віку;
– ознайомити із психофізіологічними процесами, що забезпечують різні види мовленнєвої діяльності, з рівнями організації мовленнєвої функціональної системи, з практичними методами та прийомами подолання порушень мовлення дітей та дорослих;
– навчити здобувачів використовувати теоретичні знання на практиці;
– виховувати у здобувачів працьовитість, відповідальність до виконання завдань курсу, дисциплінованість, самостійність.
- Автор курсу: Кравченко Анатолій Іванович