Програма вивчення навчальної дисципліни «Спецметодика образотворчої діяльності» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки напряму (спеціальності) 016 Спеціальна освіта (016.01. Логопедія.)  перший (бакалаврський)  рівень та відноситься до циклу професійної підготовки і належить до обов’язкових дисциплін. Вивчення дисципліни зумовлено необхідністю формування у здобувачів системи педагогічних знань, умінь і навичок та готовності до їх практичного використання у процесі художньо-естетичного виховання і різнобічного розвитку дітей дошкільного віку засобами образотворчого мистецтва.

Мета навчальної дисципліни – ознайомлення здобувачів освіти з основами образотворчого мистецтва, особливостями формування у дітей дошкільного віку з порушеннями мовлення інтересу до різних видів образотворчої діяльності, розвитку їхніх творчих здібностей, оволодіння сучасними методами організації образотворчої діяльності дітей на різних етапах дошкільного дитинства.

Предметом вивчення навчальної дисципліни є ознайомлення здобувачів з теорією, методологією та практичними основами образотворчого мистецтва дітей дошкільного віку.

Завдання вивчення дисципліни:

·       формування у здобувачів уявлення про ефективні форми, методи та прийоми навчання дітей дошкільного віку з порушеннями мовлення різним видам образотворчої діяльності в ЗДО;

·       розкриття анатомо-фізіологічних особливостей образотворчої діяльності дітей дошкільного віку та ознайомлення з психологічними передумовами, що зумовлюють готовність дошкільників до естетичного сприйняття творів образотворчого мистецтва;

·       ознайомлення  з особливостями розвитку у дітей дошкільного віку творчих здібностей і шляхів формування у них інтересу до образотворчої діяльності;

·       ознайомлення з основними  видами і жанрами образотворчого мистецтва, засобами їх художньої виразності;

·        вивчення питань розвитку історії світового та українського образотворчого мистецтва;

·        вивчення спеціальних досліджень, присвячених ознайомленню дошкільників з різними видами образотворчого мистецтва навчанню образотворчій діяльності;

·            навчити виготовляти різноманітні наочно-методичні посібники для дітей, складати розробки занять з різних видів образотворчої діяльності.

·            Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

знати:

·     види та жанри образотворчого мистецтва;

·     сучасні програми навчання образотворчій діяльності у ЗДО;

·     методи і прийоми навчання дошкільників образотворчій діяльності;

·     програмні вимоги до різних вікових груп з образотворчої діяльності;

·     типи і види занять з навчання образотворчій діяльності;

·     гігієнічні та естетичні вимоги до проведення занять;

·     завдання,    зміст    і    методику    навчання    дітей з порушеннями мовлення                малюванню, ліпленню, аплікації різних вікових груп у ЗДО;

·     вимоги до написання занять з образотворчого мистецтва

·     анатомо-фізіологічні особливості дітей дошкільного віку;

·     сучасні вимоги до підготовки фахівців дошкільної освіти.

вміти :

·     використовувати програмні вимоги щодо образотворчої діяльності у різних вікових групах ЗДО;

·     володіти вимогами Базового компоненту дошкільної освіти  щодо освітньої лінії «Дитина у світі мистецтва» та чинних програм виховання і навчання дітей дошкільного віку;

·    застосовувати теоретичні положення курсу,

 

·     організовувати навчально-виховний процес;

·     володіти різноманітними прийомами в галузі малюнка, ліплення, аплікації, конструювання щодо стимулювання мовленнєвого розвитку дітей з порушеннями мовлення;

·     правильно визначати структуру занять, складати  конспекти з образотворчої діяльності, виготовляти, добирати та застосовувати на практиці наочні посібники, дидактичні матеріали, ТЗН;

·     використовувати традиційні та інноваційні форми навчання, освітні технології в дошкільному закладі;

·    поєднувати різні методи і прийоми в педагогічному процесі.