Програма вивчення навчальної дисципліни «Спеціальна методика початкового навчання мови» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки напряму (спеціальності) 016 Спеціальна освіта Логопедія. перший (бакалаврський) рівень.
Мета навчальної дисципліни - формування знань щодо навчання школярів української мови в початкових класаЗЗСО за умов реформування сучасної освітньої системи, реалізації Концепції мовної освіти в Україні.
Завдання вивчення дисципліни:
- ознайомити студентів з науковими засадами та закономірностями методики формування знань, умінь, навичок молодших школярів у галузі української мови;
- розкрити особливості формування в учнів системи початкових уявлень і понять з фонетики, лексики, словотвору, морфології, синтаксису, прийомами ознайомлення школярів з найважливішими нормами української літературної мови та правопису й здійснення на цій основі мовленнєвого розвитку дітей, підвищення їхньої мовленнєвої культури;
- сформувати в студентів уміння співвідносити теоретичні знання з практичними потребами сучасної школи, втілювати нові методичні ідеї в практику навчання мови; розвивати в учнів мовну й мовленнєву компетенції, виховувати свідомих громадян України; проводити самостійні наукові пошуки й експериментальні дослідження.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати: - зміст основних розділів програми курсу методики навчання української мови в початкових класах;
- сучасні прогресивні принципи, методи і прийоми розкриття суті певних мовних чи мовленнєвих явищ;
- зміст та вимоги шкільної програми до навчання молодших школярів рідної мови;
- вміти:
- використовувати основні положення лінгводидактичної науки для побудови ефективного процесу навчання рідної мови учнів 1-4 класів;
- добирати й аналізувати науково-методичну літературу з проблеми;
- визначати мету і завдання, добирати оптимальні методи, засоби навчання рідної мови;
- розробляти конспекти уроків різних видів (урок навчання грамоти, класного й позакласного читання, граматики, орфографії, розвитку мовлення) та типів (урок усвідомлення нових знань і розвитку нових вмінь і навичок; урок повторення, узагальнення, систематизації);
- добирати систему лінгвістичних вправ, володіти методикою їх виконання в процесі вивчення певних мовних явищ;
- обстежувати мовлення дітей( стан звуків мови, активний і пасивний словник, граматична правильність, розвиток діалогічного й монологічного мовлення).
- Автор курсу: Кравченко Ірина Вікторівна