Освітній компонент (ОК 2.04) «Сучасні проблеми логопедії» належить до обов’язкових освітніх компонентів ОПП Спеціальна освіта (Логопедія) за спеціальністю 016 Спеціальна освіта (016.01 Логопедія).

Мета – ознайомлення здобувачів з науково-теоретичними засадами логопедії; підготовка здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти до опанування професійними компетентностями спрямованими на виявлення, виправлення та профілактику порушень мовленнєвого розвитку різних категорій осіб.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студенти повинні знати:

-                 основні етапи розвитку мовлення в онтогенезі;

-                 структурні компоненти мовленнєвої діяльності в нормі та при порушеному розвитку;

-                 закономірності формування мовленнєвих умінь та навичок під час типового та порушеного розвитку;

-                 класифікації порушень мовлення;

-                 причини виникнення мовленнєвих розладів;

-                 основні форми мовленнєвих порушень, їх розповсюдженість у різні вікові періоди;

-                 визначення, причини, механізми, форми порушень мовленнєвого розвитку, їх симптоматику;

вміти:

-                 володіти прийомами диференціальної діагностики порушень мовленнєвого розвитку осіб різного віку;

-                 аналізувати симптоматику розладів мовлення;

-                 визначати та впроваджувати основні етапи послідовної корекційно-педагогічної роботи щодо усунення порушень мовленнєвого розвитку.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Сучасні проблеми логопедії» є:

-                 формування професійних компетентностей здобувачів щодо специфіки організації та змісту логокорекційної допомоги особам із мовленнєвими розладами в Україні;

-                 оволодіння майбутніми фахівцями теоретико-методологічними засадам диференційованого виявлення та виправлення порушень мовленнєвого розвитку;

-                 формування особистісних якостей вчителя-логопеда, оволодіння сучасними технологіями здійснення корекційно-розвивальної роботи в закладах освіти, центрах.