Освітній компонент (ОК 2.04) «Сучасні проблеми логопедії» належить до обов’язкових освітніх компонентів ОПП Спеціальна освіта (Логопедія) за спеціальністю 016 Спеціальна освіта (016.01 Логопедія).
Мета – ознайомлення здобувачів з науково-теоретичними засадами логопедії; підготовка здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти до опанування професійними компетентностями спрямованими на виявлення, виправлення та профілактику порушень мовленнєвого розвитку різних категорій осіб.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студенти повинні знати:
- основні етапи розвитку мовлення в онтогенезі;
- структурні компоненти мовленнєвої діяльності в нормі та при порушеному розвитку;
- закономірності формування мовленнєвих умінь та навичок під час типового та порушеного розвитку;
- класифікації порушень мовлення;
- причини виникнення мовленнєвих розладів;
- основні форми мовленнєвих порушень, їх розповсюдженість у різні вікові періоди;
- визначення, причини, механізми, форми порушень мовленнєвого розвитку, їх симптоматику;
вміти:
- володіти прийомами диференціальної діагностики порушень мовленнєвого розвитку осіб різного віку;
- аналізувати симптоматику розладів мовлення;
- визначати та впроваджувати основні етапи послідовної корекційно-педагогічної роботи щодо усунення порушень мовленнєвого розвитку.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Сучасні проблеми логопедії» є:
- формування професійних компетентностей здобувачів щодо специфіки організації та змісту логокорекційної допомоги особам із мовленнєвими розладами в Україні;
- оволодіння майбутніми фахівцями теоретико-методологічними засадам диференційованого виявлення та виправлення порушень мовленнєвого розвитку;
- формування особистісних якостей вчителя-логопеда, оволодіння сучасними технологіями здійснення корекційно-розвивальної роботи в закладах освіти, центрах.
- Автор курсу: Кравченко Анатолій Іванович