Навчальна дисципліна “Ігри в логопедичній роботі” належить до вибіркових дисциплін циклу професійної підготовки здобувачів вищої освіти за спеціальністю 016 Спеціальна освіта (Логопедія. ) перший (бакалаврський) рівень.
Зміст курсу орієнтований на забезпечення здобувачів вищої освіти знаннями про суть та теорії виникнення ігор, загальну методику їх проведення; виникнення і розвиток гри в онтогенезі дитини; дитяча гра в історії розвитку дошкільного виховання на Україні.
Значення гри в удосконаленні фізичного, розумового і морального розвитку гри. Основні функції гри. Класифікація і характеристика основних видів ігор. Роль та значення ігор в логопедичній роботі. Використання ігор в логопедичній роботі. Дидактичні ігри і їх класифікація і характеристика. Використання дидактичних ігор в логопедичній роботі. Використання рухливих ігор в логопедичній роботі. Методика проведення творчих ігор в логопедичній роботі. Використання ігор в логопедичному обстеженні дітей. Використання ігор для розвитку психічних процесів: уваги, пам’яті, мислення, уяви, сприйняття. Ігрова діяльність при виконанні артикуляційної і пальчикової гімнастики. Ігри в логопедичній роботі з дітьми-дислаліками, ігри на розвиток фонематичного сприйняття. Використання ігор у роботі з дітьми-дизартриками. Використання ігор у роботі з дітьми-ринолаліками. Ігри в корекції звуковимови у дітей- ринолаліків. Ігри в корекційній роботі з заїкуватими дітьми. Використання ігор в логопедичній роботі з дітьми із ЗНМ різних рівнів, з алаліками.
Мета курсу: удосконалення теоретичної та практичної підготовки майбутнього логопеда, оволодіння знаннями теорії гри, різновидів дитячих ігор, умовами правильної організації і використання ігор в логопедичній роботі, принципами підбору ігор при різних видах мовленнєвих порушень, методикою проведення ігор в логопедичній роботі.
Завдання:
- забезпечення необхідної теоретичної підготовки здобувачів вищої освіти з питань історії виникнення ігор, їх видами;
- ознайомлення здобувачів з нетрадиційними методами проведення ігор в логопедичній роботі та їх практичним використанням;
- навчити обирати ефективні методики проведення гри та використовувати в своїй роботі (професійній діяльності);
- навчити здобувачів враховувати індивідуальні та психофізіологічні особливості дітей під час створення ігрових ситуацій;
- формувати у здобувачів уміння правильно підбирати ігри з врахуванням мовленнєвого діагнозу та етапів корекційної роботи;
- навчити проводити ігри з дітьми з різними мовленнєвими порушеннями;
- формування уявлень про загальні і специфічні принципи і методи корекційно-педагогічного впливу в роботі з дітьми,що мають різноманітні порушення у розвитку.
- Автор курсу: Кравченко Ірина Вікторівна