Програма вивчення навчальної дисципліни «Спецметодика образотворчої діяльності» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки напряму (спеціальності) 016 Спеціальна освіта (016.01. Логопедія.) перший (бакалаврський) рівень та відноситься до циклу професійної підготовки і належить до обов’язкових дисциплін. Вивчення дисципліни зумовлено необхідністю формування у здобувачів системи педагогічних знань, умінь і навичок та готовності до їх практичного використання у процесі художньо-естетичного виховання і різнобічного розвитку дітей дошкільного віку засобами образотворчого мистецтва.
Мета навчальної дисципліни – ознайомлення здобувачів освіти з основами образотворчого мистецтва, особливостями формування у дітей дошкільного віку з порушеннями мовлення інтересу до різних видів образотворчої діяльності, розвитку їхніх творчих здібностей, оволодіння сучасними методами організації образотворчої діяльності дітей на різних етапах дошкільного дитинства.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є ознайомлення здобувачів з теорією, методологією та практичними основами образотворчого мистецтва дітей дошкільного віку.
Завдання вивчення дисципліни:
· формування у здобувачів уявлення про ефективні форми, методи та прийоми навчання дітей дошкільного віку з порушеннями мовлення різним видам образотворчої діяльності в ЗДО;
· розкриття анатомо-фізіологічних особливостей образотворчої діяльності дітей дошкільного віку та ознайомлення з психологічними передумовами, що зумовлюють готовність дошкільників до естетичного сприйняття творів образотворчого мистецтва;
· ознайомлення з особливостями розвитку у дітей дошкільного віку творчих здібностей і шляхів формування у них інтересу до образотворчої діяльності;
· ознайомлення з основними видами і жанрами образотворчого мистецтва, засобами їх художньої виразності;
· вивчення питань розвитку історії світового та українського образотворчого мистецтва;
· вивчення спеціальних досліджень, присвячених ознайомленню дошкільників з різними видами образотворчого мистецтва навчанню образотворчій діяльності;
· навчити виготовляти різноманітні наочно-методичні посібники для дітей, складати розробки занять з різних видів образотворчої діяльності.
· Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати:
· види та жанри образотворчого мистецтва;
· сучасні програми навчання образотворчій діяльності у ЗДО;
· методи і прийоми навчання дошкільників образотворчій діяльності;
· програмні вимоги до різних вікових груп з образотворчої діяльності;
· типи і види занять з навчання образотворчій діяльності;
· гігієнічні та естетичні вимоги до проведення занять;
· завдання, зміст і методику навчання дітей з порушеннями мовлення малюванню, ліпленню, аплікації різних вікових груп у ЗДО;
· вимоги до написання занять з образотворчого мистецтва
· анатомо-фізіологічні особливості дітей дошкільного віку;
· сучасні вимоги до підготовки фахівців дошкільної освіти.
вміти :
· використовувати програмні вимоги щодо образотворчої діяльності у різних вікових групах ЗДО;
· володіти вимогами Базового компоненту дошкільної освіти щодо освітньої лінії «Дитина у світі мистецтва» та чинних програм виховання і навчання дітей дошкільного віку;
· застосовувати теоретичні положення курсу,
· організовувати навчально-виховний процес;
· володіти різноманітними прийомами в галузі малюнка, ліплення, аплікації, конструювання щодо стимулювання мовленнєвого розвитку дітей з порушеннями мовлення;
· правильно визначати структуру занять, складати конспекти з образотворчої діяльності, виготовляти, добирати та застосовувати на практиці наочні посібники, дидактичні матеріали, ТЗН;
· використовувати традиційні та інноваційні форми навчання, освітні технології в дошкільному закладі;
· поєднувати різні методи і прийоми в педагогічному процесі.
- Автор курсу: Кравченко Ірина Вікторівна