АНОТАЦІЯ

навчальної дисципліни “Філософія”

Загальний опис дисципліни.

“Філософія” відноситься до фундаментальних дисциплін, які є базовими для формування світоглядного знання, духовно-практичного способу освоєння світу, теоретичною основою світогляду. Основні теми філософських роздумів: світ людина, сутність і сенс людського існування. Мислення і буття. Ця дисципліна повинна навчати осягати істину власним розумом та вмінням співвідносити світоглядні ідеї з практикою суспільного життя.

Метою дисципліни “Філософія” є надання знань з філософії як теоретичної форми світоглядного знання, підґрунтя духовної культури індивіда, людства загалом, або сукупності поглядів на світ у цілому та ставлення людини до цього світу, в розумінні онтологічних, гносеологічних, аксіологічних і соціальних проблем буття; дослідження філософських проблем із урахуванням специфіки майбутньої професійної діяльності студента. Завдання вивчення дисципліни:

знати – зміст та особливості філософії, її роль у суспільстві; витоки, Західну і Східну парадигми; філософські системи XX-XXI ст.; українську національну філософію; основні категорії форм буття; види, рівні, форми пізнання; соціальну філософію, історіософію, філософію господарювання.

вміти – розуміти специфіку філософських понять у порівнянні з буденними та науковими знаннями; розкрити характерні риси західного та східного типу цивілізації; проводити порівняльний аналіз вихідних ідей класичної та некласичної філософії; аналізувати розвиток філософської думки в Україні; розуміти діалектичні закони розвитку, якісні характеристики наукового пізнання; різні концепції розвитку сенсу життя, розуміти важливість проблем розвитку культури, людської особистості; розмірковувати над соціально-економічними проблемами;

нормувати – отримані наукові знання, набуті навички та вміння задля чіткого розуміння, смислу життя, розвитку та саморозвитку індивіда як особистості;

цінувати – особистий досвід кожної людини, рівень її загальної культури.

Мета проведення лекцій полягає у тому, щоб ознайомити студентів із головними теоретичними та методологічними проблемами філософії, світовим досвідом та сучасним станом філософської думки в Україні і світі.

Завдання проведення лекцій:

–сприяти переконаності в принциповій важливості для кожної людини вільного світоглядного самовизначення ;

–навчати осягати істину власним розумом та вмінням співвідносити світоглядні ідеї з практикою суспільного життя

–викладати студентам у відповідності з програмою та робочим планом основних питань курсу;

–сформувати у студентів цілісну систему теоретичних знань з цього курсу. Мета проведення практичних занять полягає в оволодінні студентами навиками вербального аналізу важливих філософських проблем. Завдання проведення практичних занять: –формувати вміння виводити узагальнення і світоглядні та філософсько-методологічні висновки з історії розробки теоретичних проблем філософії шляхом розв’язання ситуативних та проблемних завдань; –набувати вміння аналізувати соціально-економічні проблеми буття, розв’язувати питання високого філософського рівня; –здійснювати історико-філософську інтерпретацію; –налаштовувати студентів на гармонійний розвиток та саморозвиток кожної особистості.

Найменування компетентностей, формування котрих забезпечує вивчення дисципліни:

1) здатність планувати і управляти часом;

2) здатність генерувати нові ідеї (креативність);

3) здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.

Найменування програмних результатів навчання, досягнення котрих забезпечує вивчення дисципліни:

1) розуміти українську та іноземну мови на рівні, достатньому для обробки фахових інформаційно-літературних джерел, професійного усного і письмового спілкування, написання текстів за фаховою тематикою;

2) розуміти і реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності вільного демократичного суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні;

3) зберігати та примножувати досягнення і цінності суспільства на основі розуміння місця предметної області у загальній системі знань.