Метою вивчення навчальної дисципліни «Психологія довіри» є оволодіння студентами знаннями про сутність, роль, основні функції, складові та чинники явища довіри, опрацювання певних практичних навичок діагностування довірчих стосунків особистості, а також – підсилення довіри у міжособистісній взаємодії та довіри до себе, використанні набутих знань та вмінь на практиці.

 Завдання курсу:

методичнінавчити студентів сучасному науковому розумінню й правильній оцінці теоретичних знань та практичних підходів до довіри особистості як соціально-психологічного явища;

пізнавальні: розширення світогляду студентів про основні теоретичні концепції та підходи зарубіжної та вітчизняної психології стосовно дослідження проблеми довіри та довірчих відносин, психологічні виміри довіри та довірчих відносин особистості;

практичніопанування конкретними методиками діагностики довіри до себе та до інших; довірчих відносин у колективі; ознайомлення з технологіями профілактичних заходів, які сприяють створенню довірчих відносин у групі та сприяють розвитку рівня довіри до себе та до інших у особистості; набуття практичних навичок корекції дисгармонійного рівня довіри.

Освітньо-професійною програмою Практична психологія навчальна дисципліна «Психологія довіри» визначена як вибіркова. Вона не формує загальні та спеціальні компетентності, проте її вивчення надає студентам ряд можливостей та переваг.

Студенти ознайомляться з:

основними теоретичними концепціями та підходами зарубіжної та вітчизняної психології стосовно дослідження проблеми довіри та довірчих відносин; сутністю понять „довіра”, „довірчі відносини” та їх роль у життєдіяльності людини

 Знатимуть:

основні концепції та підходи зарубіжних та вітчизняних авторів щодо виникнення явища довіри, особливості його становлення у різні вікові періоди; основні методи дослідження довіри до себе та довіри до інших; основні технології підсилення довіри особистості та довірчих стосунків у колективі; способи надання психологічної допомоги при зменшенні рівня довіри до себе та довіри до інших.

 Вмітимуть:

виявлятити причини та характер дисгармонії у довірчій взаємодії людини з іншими; встановлювати причини та виявляти особливості деструктивної довіри до себе особистості; організовувати та проводити психологічне дослідження особливостей довірчих відносин у колективі, довіри до себе та до інших; надати допомогу у розвитку довіри до себе та до інших, застосувавши набуті знання на практиці; орієнтуватися у навчальній та науковій літературі з психології довіри.

 Передумови для вивчення дисципліни

 Оскільки предметом вивчення навчальної дисципліни є психологічні причини, механізми, закономірності довіри та довірчої поведінки, курс «Психологія довіри» ґрунтується на знанні таких попередньо вивчених курсів, як: «Загальна психологія», «Практикум з загальної психології», «Диференційна психологія», «Психологія спілкування» і таких попередньо засвоєних компетентностях:

- Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

- Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

- Здатність бути критичним і самокритичним.

- Здатність оперувати категоріально-понятійним апаратом психології

- Здатність до розуміння природи поведінки, діяльності та вчинків.

- Здатність аналізувати та систематизувати одержані результати дослідження, формулювати аргументовані висновки та рекомендації.

Перелік результатів навчання, необхідних для опанування дисципліною, які формувалися під час вивчення попередніх курсів:

- Розуміти закономірності та особливості розвитку і функціонування психічних явищ в контексті професійних завдань

- Обґрунтовувати власну позицію, робити самостійні висновки за результатами власних досліджень і аналізу літературних джерел.

- Рефлексувати та критично оцінювати достовірність одержаних результатів психологічного дослідження, формулювати аргументовані висновки.

- Пропонувати власні способи вирішення психологічних задач і проблем у процесі професійної діяльності, приймати та аргументувати власні рішення щодо їх розв’язання.

    Результати навчання за дисципліною

Роль навчальної дисципліни «Психологія з довіри» у досягненні програмних результатів

 Після успішного вивчення навчальної дисципліни здобувач вищої освіти зможе:

РН 1. Розуміти результати досліджень та сучасні уявлення про теоретичні та практичні підходи до довіри як соціально-психологічного явища.

РН 2. Добирати та проводити методики діагностики довірчих стосунків особистості, здійснювати кількісний і якісний аналіз результатів проведених методик.

РН 3. Аналізувати особливості довірчої поведінки особистостідобирати ефективні способи розвитку довіри і довірчих стосунків.

РН 4. Виявляти чинники та характер дисгармоній у довірчій взаємодії людини з іншими, а також – встановлювати причини та виявляти особливості деструктивної довіри до себе особистості.

РН 5. Надавати консультативну допомогу особам у кризових ситуаціях, пов’язаних із їх довірчою поведінкою;

РН 6. Здійснювати корекцію дисгармонійного рівня довіри, добирати ефективні психотехнології з підсилення довірчої поведінки, проводити соціально-психологічні тренінги з питань попередження та подолання негативних проявів довіри.