Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни Образотворче мистецтво з методикою складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» напряму підготовки 6.010105 Спеціальна освіта. Логопедія

Предметом вивчення навчальної дисципліни є ознайомлення студентів з теорією, методологією та практичними основами образотворчого мистецтва дітей дошкільного віку.

Міждисциплінарні зв’язки: тісно пов'язана із педагогікою, загальною, віковою психологією, логопедією та іншими гуманітарними науками

 Програма навчальної дисципліни складається з таких розділів:

1. Cоціально-естетична сутність образотворчого мистецтва

2. Теоретичні основи образотворчої діяльності дітей дошкільного віку

3. Методика організації та керівництва різними видами образотворчої діяльності

4. Зміст та методика проведення занять з образотворчої діяльності у різних вікових групах

 1. Мета та завдання навчальної дисципліни

1.1. Метою викладання навчальної дисципліни «Образотворча діяльність з методиками» є поглиблене та розширене ознайомлення студентів спеціальності «Спеціальна освіта. Логопедія» університету з теоретичними знаннями про специфіку відображення дійсності в образотворчому мистецтві, його функції в суспільстві та історію розвитку художніх напрямків в мистецтві; навчання студентів здійснювати гармонійне виховання дітей засобами образотворчого мистецтва і розвитку творчих здібностей та підготовку до методичної і викладацької роботи.

 1.2.Основними завданнями вивчення дисципліни «Образотворче мистецтво з методикою» є:

·                   ознайомлення з основними  видами і жанрами образотворчого мистецтва, засобами їх художньої виразності;

·                   вивчення питань розвитку історії світового та українського образотворчого мистецтва;

·                   вивчення спеціальних досліджень, присвячених ознайомленню дошкільників з різними видами образотворчого мистецтва навчанню образотворчій діяльності;

·                   оволодіння знаннями про особливості розвитку у дітей дошкільного віку образотворчих здібностей і шляхи формування творчості в їх образотворчої діяльності;

·                   набуття знань про форми методичної роботи з розділу «Образотворче мистецтво» й особливості викладання даного курсу в дошкільних навчальних закладах;

·                   розвиток умінь виконувати мистецький аналіз творів образотворчого мистецтва і здійснювати їх відбір для дітей дошкільного віку, аналізувати дитячі образотворчі роботи;

·                   удосконалення художньо-зображувальних умінь спеціалістів в галузі малюнка, живопису, декоративних розписів, скульптури, аплікації, витинання та конструювання тощо;

·                   навчити виготовляти різноманітні наочно-методичні посібники для дітей, складати розробки занять з різних видів образотворчої діяльності.

 1.3. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

знати:

·                   розвиток естетичного сприйняття художніх образів (у творах  мистецтва);

·                   створення умов для вільного експериментування з художніми матеріалами й інструментами;

·                   ознайомлення з універсальною «мовою» мистецтва – засобами художньо-образної виразності;

·                    виховання художнього смаку й почуття гармонії.

 вміти :

·                   уміння бачити прекрасне в повсякденному житті, у творах мистецтва;

·                   уміння самостійно створювати прекрасне;

·                   володіння різними методиками образотворчої діяльності, щоб стимулювати мовленнєвий розвиток дітей з порушеннями мовлення;