Освітня компонента «Каліграфотерапія» належить до вибіркових  дисциплін,  складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки напряму (спеціальності) 016 Спеціальна освіта (Логопедія).  перший (бакалаврський)  рівень.

Предметом вивчення вибіркової навчальної дисципліни «Каліграфотерапія» є формування й удосконалення графічних навичок, техніки письма та розвиток зв’язного мовлення молодших школярів.

Метою викладання навчальної дисципліни є ознайомлення здобувачів з нормами письма та вимогами до техніки написання, навчання правильно і красиво писати літери, поєднувати їх у складах і словах, ураховуючи закономірності формування чіткого, швидкого і правильного письма.

     Завдання вивчення дисципліни:

-      дати здобувачам освіти відомості з історії виникнення та розвитку письма;

-      сформувати у здобувачів навички правильного, каліграфічного та швидкого письма в зошитах і на дошці;

-      засвоїти методи та прийоми навчання каліграфічного письма;

ознайомити з інноваційними технологіями     навчання каліграфічного письма у початковій школі;

-      розвивати їх усне і писемне мовлення;

-   виховувати почуття любові до української мови як мови державної, потребу її вивчати та спілкуватися нею

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми у результаті вивчення навчальної дисципліни «Каліграфотерапія» здобувач повинен знати:

-      психофізіологічні особливості дітей дошкільного та молодшого шкільного віку;

-      значення писемності у розвитку суспільства;

-      завдання навчання каліграфічного письма в чотирирічній школі;

-      програмні вимоги до формування навичок письма;

-      назви ліній графічної сітки;

-      умови навчання каліграфічного письма;

-      правила тримання ручки та розташування зошита при письмі;


-      основні методи та прийоми навчання каліграфії;

-      елементи букв та їх назви;

-      правила письма на дошці;

-                основні      характеристики   форм   рукописних   букв         українського алфавіту, розділових знаків та цифр;

-                володіти понятійно-категоріальним апаратом  урахуванням складності визначення та застосування категорій у сучасній науці    практиці навчання письма дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.

Вміти:

-      враховувати психофізіологічні особливості учнів молодшого шкільного віку у процесі навчання письма;

-      правильно сидіти за столом, тримати    ручку   і        розташовувати                                         зошит   для письма;

-      знаходити у зошиті верхню та нижню рядкові, похилу, міжрядкову лінії;

-      пояснювати написання букви та поєднувати її з іншими у словах;

-      володіти технікою письма крейдою на класній дошці;

-        правильно, швидко і красиво писати елементи букв, малі та великі літери українського алфавіту, розділові знаки та цифри;

-      писати з’єднання букв;

-      списувати з рукописного та друкованого текстів;

-      писати під такт (під лічбу);

-      здійснювати контроль за написанням і позою учнів під час письма;

-      застосовувати інноваційні технології навчання        каліграфічного письма учнів початкових класів;

-      виправляти відхилення, що порушують розбірливість і красу почерку;

-      оцінювати графічні навички письма;

-      володіти культурою спілкуватися з дітьми дошкільного віку та молодшого шкільного.