Освітня компонента «Каліграфотерапія» належить до вибіркових дисциплін, складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки напряму (спеціальності) 016 Спеціальна освіта (Логопедія). перший (бакалаврський) рівень.
Предметом вивчення вибіркової навчальної дисципліни «Каліграфотерапія» є формування й удосконалення графічних навичок, техніки письма та розвиток зв’язного мовлення молодших школярів.
Метою викладання навчальної дисципліни є ознайомлення здобувачів з нормами письма та вимогами до техніки написання, навчання правильно і красиво писати літери, поєднувати їх у складах і словах, ураховуючи закономірності формування чіткого, швидкого і правильного письма.
Завдання вивчення дисципліни:
- дати здобувачам освіти відомості з історії виникнення та розвитку письма;
- сформувати у здобувачів навички правильного, каліграфічного та швидкого письма в зошитах і на дошці;
- засвоїти методи та прийоми навчання каліграфічного письма;
- ознайомити з інноваційними технологіями навчання каліграфічного письма у початковій школі;
- розвивати їх усне і писемне мовлення;
- виховувати почуття любові до української мови як мови державної, потребу її вивчати та спілкуватися нею
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми у результаті вивчення навчальної дисципліни «Каліграфотерапія» здобувач повинен знати:
- психофізіологічні особливості дітей дошкільного та молодшого шкільного віку;
- значення писемності у розвитку суспільства;
- завдання навчання каліграфічного письма в чотирирічній школі;
- програмні вимоги до формування навичок письма;
- назви ліній графічної сітки;
- умови навчання каліграфічного письма;
- правила тримання ручки та розташування зошита при письмі;
- основні методи та прийоми навчання каліграфії;
- елементи букв та їх назви;
- правила письма на дошці;
- основні характеристики форм рукописних букв українського алфавіту, розділових знаків та цифр;
- володіти понятійно-категоріальним апаратом урахуванням складності визначення та застосування категорій у сучасній науці практиці навчання письма дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.
Вміти:
- враховувати психофізіологічні особливості учнів молодшого шкільного віку у процесі навчання письма;
- правильно сидіти за столом, тримати ручку і розташовувати зошит для письма;
- знаходити у зошиті верхню та нижню рядкові, похилу, міжрядкову лінії;
- пояснювати написання букви та поєднувати її з іншими у словах;
- володіти технікою письма крейдою на класній дошці;
- правильно, швидко і красиво писати елементи букв, малі та великі літери українського алфавіту, розділові знаки та цифри;
- писати з’єднання букв;
- списувати з рукописного та друкованого текстів;
- писати під такт (під лічбу);
- здійснювати контроль за написанням і позою учнів під час письма;
- застосовувати інноваційні технології навчання каліграфічного письма учнів початкових класів;
- виправляти відхилення, що порушують розбірливість і красу почерку;
- оцінювати графічні навички письма;
- володіти культурою спілкуватися з дітьми дошкільного віку та молодшого шкільного.
- Автор курсу: Кравченко Анатолій Іванович